مجلس نمایندگان به نامزدان وزارت دفاع و امنیت ملی رای تایید داد

عضو شوید
سپوتنیک، کابل: مجلس نمایندگان افغانستان به عبدالله حبیبی نامزد وزارت دفاع و معصوم ستانکزی نامزد ریاست عمومی امنیت ملی این کشور رای تایید داد.

در جلسه عمومی امروزی مجلس نمایندگان،‌ عبدالله حبیبی با گرفتن 167 رای به عنوان وزیر دفاع و معصوم ستانکزی با گرفتن 161 رای به عنوان رییس عمومی امنیت ملی مورد تایید اعضای مجلس نمایندگان قرار گرفتند. در جلسه امروزی 224 نماینده در مجلس حضور داشتند.

با مورد تایید قرار گرفتن عبدالله حبیبی به عنوان وزیر دفاع، روند سرپرستی در وزارت دفاع خاتمه می‌یابد. این وزارت از زمان تشکیل حکومت وحدت ملی تاکنون توسط سرپرست اداره می‌شد.

معصوم ستانکزی که اکنون به عنوان رییس عمومی امنیت ملی مورد تایید مجلس نمایندگان قرار گرفته است، چند ماه پیش به عنوان سرپرست وزارت دفاع کار می‌کرد. آقای ستانکزی از سوی رییس جمهور به عنوان نامزد وزارت دفاع به مجلس نمایندگان معرفی شده بود، اما مجلس به وی رای تایید نداد.

با آغاز به کار معصوم ستانکزی در یاست عمومی امنیت ملی، روند سرپرستی در این اداره نیز خاتمه می‌یابد. آقای ستانکزی پس از رفتن از وزارت دفاع، از چند ماه به این سو به عنوان سرپرست ریاست عمومی امنیت ملی کار می‌کرد. او قبل از معرفی به عنوان نامزد وزارت دفاع، رییس دارالانشای شورای عالی صلح بود. او باشنده اصلی ولایت لوگر است و در رشته انجنیری ساختمانی دکترا دارد.
عبدالله حبیبی که به عنوان وزیر دفاع مورد تایید قرار گرفته است، رتبه جنرالی دارد و پیش از این‌که سرپرستی وزارت دفاع را به عهده بگیرد، در بخش‌های مختلف این وزارت کار می‌کرد. آقای حبیبی باشنده اصلی ولایت کنر است و در رشته توپ‌خانه تحصیل کرده است.

اشرف‌غنی رییس جمهور افغانستان، از اقدام مجلس نمایندگان برای تایید نامزدان وزارت دفاع و امنیت ملی، ابراز قدردانی کرده می‌گوید که تایید این نامزدان «در حقیقت‌ ارج‌گذاری» به نیروهای امنیتی کشور است. آقای غنی تاکید کرده که با مورد تایید قرار گرفتن نامزدان وزارت دفاع و ریاست عمومی امنیت ملی،‌ افغانستان در کنفرانس‌های قریب‌الوقوع بروکسل و وارسا می‌تواند با موفقیت بیشتری حضور یابد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала