مک کین: ظهور داعش زیر نظر رئیس جمهور آمریکا بوده است

© AP Photo / Matt YorkUS Sen. John McCain
US Sen. John McCain - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مسئولیت این حادثه مستقیما با باراک اوباما و سیاست های شکست خورده او است

جان مک کین سناتور جمهوریخواه امریکایی روز پنجشنبه در سخنانی تاکید کرد: باراک اوباما رئیس جمهور امریکا مسئول مستقیم تیراندازی گسترده در اورلاندو است چرا که ظهور داعش زیر نظر رئیس جمهور آمریکا بوده است.
وی در ادامه تصریح کرد: منظور من این نیست که رئیس جمهور شخصا مسئول است. اشاره من به تصمیمات امنیت ملی باراک اوباما است، نه خود شخص رئیس جمهور.
مک کین که در سال 2008 میلادی در انتخابات ریاست جمهوری در مقابل اوباما شکست خورد، روز پنجشنبه این سخنان را در حالی بیان کرد که اوباما در اورلاندو حضور داشت تا با خانواده های قربانیان تیراندازی روز یکشنبه دیدار و گفتگو کند.
به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از آسوشیتدپرس مک کین در سخنانی در سنا تاکید کرد: باراک اوباما مستقیما مسئول این حادثه است، چرا که زمانی که همه نیروهای نظامی را از عراق خارج کرد، القاعده به سوریه رفت، داعش تشکیل شد و داعش چیزی است که نتیجه شکست سیاست‌های امنیت ملی اوباما بوده است، به واسطه خروج نیروهای نظامی از عراق.

برای اولین بار امریکایی ها با داعش در موصل ئارد نبرد شدند - اسپوتنیک افغانستان
برای اولین بارامریکایی ها با داعش در موصل جنگیدند

وی افزود: بنابر این مسئولیت این حادثه مستقیما با باراک اوباما و سیاست های شکست خورده او است.پس از وقوع تیراندازی مرگبار اورلاندو، دونالد ترامپ نیز به شدت سیاست های باراک اوباما را به باد انتقاد گرفت.
بامداد روز یکشنبه فردی به ‌نام عمر متین که یک شهروند آمریکایی افغانی‌تبار است با تیراندازی در یک باشگاه شبانه در شهر اورلاندو منجر به کشته شدن 49 نفر و زخمی شدن 53 نفر دیگر شد.
فرد مهاجم پس از درگیری با پلیس آمریکا کشته شد.پلیس آمریکا با پیدا کردن تجهیزات نظامی از فرد مهاجم، اعلام کرد که این حمله تروریستی بوده است.
بسیاری از خبرگزاری‌ها و سایت‌های تحلیلی آمریکا این حادثه را بدترین و مرگبارترین حادثه تیراندازی در تاریخ آمریکا عنوان کرده‌اند.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала