تشکری کمیسیون شکایات انتخاباتی از مجلس بخاطر رد کردن فرمان تقنینی

عضو شوید
سپوتنیک،‌ کابل: کمیسیون رسیدگی به شکایات انتخاباتی، از اقدام دیروزی مجلس نمایندگان افغانستان بخاطر رد کردن فرمان تقنینی رییس جمهور مبنی‌بر اصلاح ساختارها و صلاحیت‌های نهادهای انتخاباتی، ابراز تشکری کرد.

نادر محسنی سخنگوی کمیسیون رسیدگی به شکایات انتخابات، امروز در یک کنفرانس خبری گفت که این کمیسیون خوشحال است که این فرمان تقنینی از سوی مجلس نمایندگان رد شد. وی گفت: «ما اقدام مجلس نمایندگان افغانستان برای رد فرمان تقنینی‌ای که صرفا یک گام برای تقسیم کمیسیون‌های انتخابات را می‌ستایم و از ایشان تشکری می‌کنیم. از مجلس سنای افغانستان خواهش می‌کنیم که براساس مصلحت کلان مردم افغانستان نسبت به این فرمان تقنینی تصمیم بگیرد.»

اشرف‌غنی رییس جمور افغانستان، در اخیر سال گذشته فرمانی به منظور اصلاح در ساختارها و صلاحیت‌های کمیسیون‌های انتخاباتی صادر کرد. این فرمان در اواخیر ماه حمل به منظور تایید به مجلس نمایندگان فرستاده شد. مجلس نمایندگان پس از هفته‌ها بحث روی این فرمان، روز دوشنبه در جلسه عمومی با اکثریت آرا فرمان تقنینی رییس جمهور را رد کرد. پیش از این نیز دو فرمان تقنینی رییس جمهور در مورد اصلاح قوانین مربوط به انتخابات از سوی مجلس نمایندگان رد شده بود.

با رد فرمان دوم تقنینی رییس جمهور از سوی مجلس نمایندگان، اصلاحات انتخاباتی که از توافق‌های اساسی رهبران حکومت وحدت ملی به شمار می‌رود، با بن‌بست جدیدی مواجه شده است.

روز دوشنبه پس از رد شدن این فرمان، دفتر ریاست جمهوری از اقدام مجلس نمایندگان به عنوان «عقب‌گرد» انتخاباتی یاد کرده گفت که حکومت روند اصلاحات انتخاباتی را پس از بررسی راه‌های حقوقی در مشوره با احزاب سیاسی، شورای ملی و نهادهای جامعه مدنی ادامه می‌دهد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала