تلاش طالبان برای انتقال شورای کویته به هملند

© AP Photo / Allauddin Khanتلاش طالبان برای انتقال شورای کویته به هملند
تلاش طالبان برای انتقال شورای کویته به هملند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سپوتنیک، کابل: وزارت دفاع می‌گوید که گروه طالبان قصد داشت تا با سقوط دادن ولایت هملند، شورای کویته را از بلوچستان پاکستان به این ولایت انتقال داده و نام آن را به شورای هلمند تغییر دهد.

دولت وزیری سخنگوی وزارت دفاع افغانستان،‌ با ابراز این مطلب در یک نشست خبری گفت که طالبان در رسیدن به این هدف ناکام مانده و نتوانست شورای کویته را به هملند منتقل کند. آقای وزیری گفت: «دشمن تصمیم داشت تا ولایت هلمند را سقوط دهد و شورای کویته را به این ولایت انتقال دهد و نام شورای کویته را به شورای هلمند تغییر دهد. اما دشمن در رسیدن به اهداف خود ناکام شد.»

رهبران گروه طالبان پس از سقوط این گروه در افغانستان، شورایی را به منظور رهبری و سازماندهی جنگجویان این گروه در مرکز ایالت بلوچستان پاکستان تشکیل دادند. این شورا به شورای کویته معروف شده است.

سخنگوی وزارت دفاع همچنین افزود که جنگ میان نیروهای امنیتی و جنگجویان گروه تروریستی طالبان در ولایت هملند کاهش پیدا کرده اما باآنهم تهدیدهای امنیتی در این ولایت وجود دارد. دولت وزیری گفت که طالبان طی چند روز گذشته تلفات سنگینی در هلمند دیده‌اند. وی افزود که ابتکار عمل در این ولایت بدست نیروهای امنیتی قرار گرفته است.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала