شاهزاده سعودی به امریکا میرود

© YouTube / WSTمحمد بن سلمان بن عبد العزيز آل سعود
محمد بن سلمان بن عبد العزيز آل سعود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
جانشین ولیعهد سعودی یکشنبه به آمریکا می رود

محمد بن سلمان وزیر دفاع و جانشین ولیعهد سعودی برای دیدار با رئیس جمهور آمریکا و سرمنشی سازمان ملل روز یکشنبه به آمریکا می‌رود.

مهر: به نقل از رای الیوم، «محمد بن سلمان» وزیر دفاع و جانشین ولیعهد سعودی روز یکشنبه به آمریکا سفر می کند. قرار است وی در این سفر با مقامات آمریکایی و اعضای کنگره این کشور پیرامون اوضاع سوریه، یمن، عراق و ائتلاف به اصطلاح ضدتروریسم که ریاض قیادت آن را برعهده دارد صحبت کند.

منابع سعودی اعلام کردند قرار است بن سلمان در این سفر علاوه بر اوباما با «بان کی مون» سرمنشی سازمان ملل متحد نیز دیدار و گفتگو کند. دیدار بن سلمان با «بان کی مون» در حالی قرار است صورت بگیرد که سازمان ملل به دنبال فشار و تهدید عربستان سعودی اقدام به حذف نام این کشور از لیست سیاه ناقضان حقوق کودکان کرد.

عربستان تهدید کرده بود اگر نام این کشور از لیست مذکور حذف نشود، کمک‌ های مالی خود به این نهاد بین‌ المللی را قطع خواهد کرد. بان کی مون سرمنشی سازمان ملل با اعتراف به فشارهای عربستان، اذعان کرد که حذف نام عربستان از لیست ناقضان حقوق کودکان دشوار و دردناک بود.

سفر بن سلمان به آمریکا در پی شکست سیاست های رژیم سعودی در یمن و سوریه و بویژه رسوایی جنایات عربستان علیه کودکان یمنی صورت می گیرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала