صدیقی: فشار امریکا بر پاکستان بیشتر شده است

© AP Photo / Anjum Naveedپاکستان
پاکستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سپوتنیک، کابل: صدیق صدیقی سخنگوی وزارت امور، می‌گوید که پس از کشته شدن ملا اخترمحمد منصور رهبر پیشین گروه طالبان در پاکستان، فشارهای امریکا بر دولت پاکستان بیشتر شده و این فشارها همچنان ادامه خواهد یافت.

آقای صدیقی در صفحه رسمی فیسبوک خود نوشته که پس از کشته شدن ملا منصور، وضعیت امنیتی و سیاست‌ها در منطقه تغییر کرده است. آقای صدیقی نوشته است: «فشارهای امریکا بالای پاکستان مبنی بر قطع حمایت شان از طالبان بیشتر شده و دوام خواهد داشت. موضعگیری فعلی امریکا در برابر پاکستان همان است که در سال 2001 مطرح شده بود که پاکستان باید میان طالبان و رژیم جدید افغانستان یکی را انتخاب کند.»

سخنگوی وزارت امور داخله با اشاره به افزایش صلاحیت‌های نیروهای امریکایی در افغانستان در مبارزه علیه گروه‌های تروریستی، می‌افزاید که قرار است فرمانده عمومی نیروهای ناتو امریکایی در افغانستان، به پاکستان برود و در دیدارش با راحیل شریف رییس ستاد ارتش آن کشور، از پاکستان بخواهد تا میان دولت افغانستان و گروه طالبان یکی را انتخاب کند. صدیق صدیقی تاکید کرده که فرمانده عمومی ناتو در سفرش به پاکستان، از دولت آن کشور خواهد خواست تا دست از حمایت طالبان برداشته و مراکز ترویج تروریستی را از بین ببرد و در غیر این صورت با سیاست‌های خصمانه ایالات متحده امریکا مواجه خواهد شد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала