اشرف‌غنی: کسانی‌که به بغاوت ادامه بدهند، به سختی به مجازات می‌رسند

© Sputnik / Host photo agency/Alexey Filippovاشرف‌غنی: کسانی‌که به بغاوت ادامه بدهند، به سختی به مجازات می‌رسند
اشرف‌غنی: کسانی‌که به بغاوت ادامه بدهند، به سختی به مجازات می‌رسند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سپوتینک، کابل: اشرف‌غنی رییس جمهور افغانستان،‌ در یک پیام ویدیویی به مناسبت نخستین جمعه ماه رمضان، می‌گوید کسانی‌که حرمت این ماه را بشکند، به جنگ ادادمه داده و باعث تلخ شدن زندگی مردم شوند، به سختی مجازات خواهند شد.

آقای غنی در این پیام ویدیویی می‌گوید: «کسانی که حرمت این ماه مقدس را بشکنند و زندگی را بر مردم رنج‌دیده‌ی ما تلخ ساخته یا موجب آواره شدن شان از خانه و کاشانه‌ی شان شوند و به بغاوت خود ادامه بدهند، به سختی به مجازات خواهند رسید.»

رییس جمهور غنی همچنین در این پیام ویدیویی خود از گروه طالبان به عنوان دشمن دین و مردم افغانستان یاد کرده و با اشاره گروگان‌گیری‌های جنگجویان این گروه در مناطق مختلف این کشور، گفت که این گروه به صورت مکرر به جنایات نابخشودنی دست می‌زند. به گفته آقای غنی، جنگجویان طالبان شهروندان روزه‌دار را در مسیر راه‌ها ربوده و با این کار بار دیگر چهره شنیع و اصلی‌شان را نشان داده‌اند. آقای غنی گفت که این جنگجویان دین و ماه مبارک رمضان باور ندارند. رییس جمهور افغانستان می‌گوید: «در حالی‌که دشمنان دین و مردم ما بنام طالبان نان‌آوران مظلوم خانواده‌ها را در مسیر راه‌ مانند باغی و قطاع‌الطریق بخاطر مقاصد شوم خود گروگان می‌گیرند، توصیه من این است تا تاجران ملی، شرکت‌های اقتصادی، تولیدی و سرمایه‌گذاران به متقضی اخوت اسلامی دست محبت و مساعدت خود را به سوی هموطنان مستمند خود دراز کنند.»

اشرف‌غنی همچنین از نهادهای مسوول دولتی خواست تا از احتکار در جریان ماه رمضان جلوگیری کرده و نگذارند که قیمت‌ مواد اولیه بلند برود.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала