وعده رییس جمهور برای حل مشکلات تاجران افغان در امارات

© Photo / ارگوعده رییس جمهور برای حل مشکلات تاجران افغان در امارات
وعده رییس جمهور برای حل مشکلات تاجران افغان در امارات - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سپوتنیک،‌ کابل: اشرف‌غنی رییس جمهور افغانستان، در دیدارش با شماری از تاجران افغان مقیم امارات متحده عربی، به آنان وعده داده است که برای حل مشکلات شان اقدام می‌کند.

آقای غنی که روز پنجشنبه به امارات متحده عربی رفت، در دیدار امروزش با تاجران افغان مقیم آن کشور گفت که دولت افغانستان مسوولیت دارد تا برای تاجران زمینه‌های خوب سرمایه‌گذاری را در داخل کشور فراهم کند.

در همین‌حال، تاجران افغان مقیم امارات نیز گفته‌اند که آنان حاضرند در زمینه‌های مختلفی در داخل افغانستان سرمایه‌گذاری کنند. اما اشرف‌غنی از آنان خواسته است تا برای سرمایه‌گذاری در داخل کشور، ابتدا طرح‌های شان را به دولت ارایه کنند و سپس شورای اقتصادی پس از بحث روی این طرح‌ها تصمیم می‌گیرد.

رییس جمهور غنی همچنین تاجران افغان را برای فعالیت‌های بهتر تجارتی به ویژه توجه به تولیدات داخلی تشویق کرده می‌گوید که حکومت آماده است تا تعرفه‌های گمرکی را بر محصولات افغانی کاهش دهد تا تجاران افغان بتوانند زمینه‌های بهتر رشد تجارتی را در داخل و خارج از کشور فراهم سازند.

اشرف‌غنی در جریان امروز با بزرگان افغان مقیم امارات نیز دیدار و گفتگو داشته است. این بزرگان افغان در دیدارشان با اشرف‌غنی، گفته‌اند که در نتیجه تلاش‌های دولت افغانستان نزدیک به هشتاد درصد مشکلات‌شان در امارات حل شده است. آنان از حکومت همچنین خواسته تا جلوی از سو استفاده از پاسپورت‌های افغانی توسط اتباع ممالک دیگر را بگیرد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала