اتحادیه ژورنالیستان: حکومت مشکل‌ تراشی نکند

© Fotolia / Wellphotoاتحادیه ژورنالیستان: حکومت مشکل‌ تراشی نکند
اتحادیه ژورنالیستان: حکومت مشکل‌ تراشی نکند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سپوتنیک،‌ کابل: اتحادیه ملی ژورنالیستان افغانستان،‌ از فیصله اخیر شورای امنیت ملی این کشور منبی‌بر ممنوعیت استفاده از پهپاد توسط رسانه‌ها برای فیلم‌برداری شدیدا انتقاد کرده می‌گوید که حکومت مسوولیت دارد تا مشکلات را حل نماید نه این که برای خبرنگاران‌ مشکل ‌تراشی کند.

روز چهارشنبه، وزارت امور داخله با انتشار اعلامیه‌ای استفاده از پهپاد توسط رسانه‌ها برای فیلم‌برداری را ممنوع اعلام کرد و گفت که استفاده آن برای نهادهای امنیتی مشکل ایجاد می‌‌کند. به گفته این وزارت، فیلم‌هایی که از طریق پرنده‌های کنترول شونده از راه دور گرفته می‌شود، ساحه وسیعی را پوشش می‌دهد و این مساله برای نهادهای امنیتی مشکل ایجاد می‌کند.

با این حال،‌ اتحادیه ملی ژورنالیستان افغانستان، از فیصله اخیر شورای امنیت ملی انتقاد کرده می‌‌گوید که در روزهای اخیر نگرانی‌ها در مورد کار وضعیت کاری خبرنگاران بیشتر شده است. این اتحادیه هرچند گفته هرچند استفاده از پهپاد برای فیلم‌برداری در مواردی می‌تواند محدود شود، اما باید در مورد استفاده از آن باید طرزالعملی خاصی وجود داشته باشد.

اتحادیه ملی ژورنالیستان افغانستان در اعلامیه‌ای می‌گوید: «ما از حکومت می‌خواهیم تا در همکاری با نهادهای صنفی و حامی خبرنگاران، طرزالعمل موقتی را تا پایان شرایط موجود امنیتی وضع کنند، تا از یک سو رسانه‌ها بتوانند در صورت نیاز از این تجهیزات استفاده کنند و از سویی استفاده از کمره‌های پرنده باعث ایجاد مشکلات امنیتی نشود.»

پیش از این دفتر «نی» حمایت‌کننده رسانه‌های آزاد افغانستان نیز،‌ گفته بود که
دولت افغانستان بجای وضع محدودیت‌ها می‌تواند مکان‌هایی را که نباد از آن فیلم‌برداری شوند،‌ مشخص کند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала