بان کی مون: داعش به مرحله جدید وارد شده است

© Sputnik / Iliya Pitalevبان کی مون: باید فوری به راه حل صلح آمیزی برای حل بحران سوریه دست یابیم
بان کی مون: باید فوری به راه حل صلح آمیزی برای حل بحران سوریه دست یابیم - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید

به گزارش خبرگزاری فرانسه، در گزارشی که روز چهارشنبه به دست این خبرگزاری رسید، آمده است: حملات تروریستی در جهان که اعضای داعش مسئولیت آن را برعهده گرفته اند نشان می دهد این گروه تروریستی اکنون به مرحله جدیدی وارد شده است که به شکل فزاینده ای خطر انجام حملاتی با آمادگی کامل و مستقیم تر علیه غیرنظامیان را افزایش داده و ممکن است چنین حملاتی با فاصله کمتری تکرارشوند.
بر اساس این گزارش، داعش در شش ماه گذشته با حملاتی در یازده کشور شامل بنگلادش، بلژیم، مصر، فرانسه، آلمان، اندونزیا، لبنان، پاکستان، روسیه، ترکیه و آمریکا که به کشته شدن بیش از 500 نفر در منجر شد، در ارتباط بوده است.
حملات پاریس و بروکسل «توان این گروه ترویستی در انجام حملاتی پیچیده» را نشان می دهد؛ حملاتی که با همکاری جنگجویان خارجی که تازه از سوریه بازگشته اند و به دستور رهبران داعش انجام می گیرند.
تلاش این گروه از سرکردگان داعش برای «ارتقای نقش» گروه های وابسته، از تهدید گسترده تر کمپین نظامی این گروه تروریستی حکایت دارد.

داعش مبارزه با آنتن های ماهواره ای را شروع کرد - اسپوتنیک افغانستان
داعش مبارزه با آنتن های ماهواره ای را شروع کرد

در گزارشی که بان کی مون امروز برای شورای امنیت ارسال کرد، آمده است: افرادی که از جنگ در کنار داعش بازگشته اند، به دنبال ایجاد ائتلافات جدیدی به عنوان بخشی از راهبرد این گروه تروریستی برای گسترش نفوذ خود در جهان هستند.
به گزارش ایرنا بان کی مون در گزارش خود که در آن از اطلاعات کمیته مبارزه با تروریسم سازمان ملل متحد استفاده شده است، افزود: تهدید جهانی ناشی از حملات داعش همچنان بالاست و پیوسته تنوع بیشتری می یابد.
در این سند به نقل از برخی از کشورها که هویت آنها مشخص نشده است، بیان می شود که شمار جنگجویان خارجی داعش در عراق و سوریه به 38 هزار نفر رسده است اما بیشتر دولت ها این آمار را 30 هزار نفر تخمین می زنند.
قرار است شورای امنیت گزارش دبیر کل را در نشست خود در تاریخ 8 ژوئن (19 خرداد) بررسی کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала