دستور مولانا سمیع‌الحق به ملا هبت‌الله برای کشتار مردم افغانستان

عضو شوید
سپوتنیک،‌ کابل: وزارت دفاع افغانستان اعلام کرده که مولانا سمیع‌الحق که از آن به عنوان پدر معنوی گروه طالبان یاد می‌شود، به ملا هبت‌الله آخندزاده رهبر جدید گروه طالبان دستور داده تا برنامه کشتار مردم افغانستان را طراحی کند.

دولت وزیری سخنگوی وزارت دفاع افغانستان،‌ با اعلام این خبر می‌گوید که مولانا سمیع‌الحق از رهبر جدید طالبان به عنوان یک فرد نظامی و روحانی یاد کرده و گفته که ملا هبت‌الله آخندازده می‌تواند جنگ طالبان در افغانستان را به خوبی رهبری و سازمان‌دهی کند. سخنگوی وزارت دفاع گفت: «دیروز مولانا سمیع‌الله پدر معنوی طالبان، اعلام کرد که ملا هبت‌الله برعلاوه این‌که ملا است، تاکتیک جنگ را هم می‌فهمد. بنا او را دستور داده که آمده مردم افغانستان را بکشد. کاش ملا هبت‌الله به کابل می‌آمد، تاکتیک جنگ را هم می‌دانست و عالم دین هم می‌بود؛ اما در پهلوی مردم افغانستان ایستاد می‌شد. هم مردم را از نگاه دینی روشن می‌کرد و هم به ما تاکتیک جنگ را نشان می‌داد. اما ملا هبت‌الله آمده افغان‌های خود را می‌کشد، بنا من وی را افغان نمی‌گویم. کسی که افغان‌ها را بکشد، افغان نیست. بنا ملا هبت‌الله زمانی افغان شده می‌تواند که در کابل بیاید و من وعده می‌دهم که به وی رای بدهم تا وزیر، رییس جمهور و نخست وزیر شود.»

سخنگوی وزارت دفاع که در یک کنفرانس خبری صحبت می‌کرد، همچنین تاکید کرد که مردم افغانستان حاضر نیستند تا تحت‌الحمایه پاکستانی‌ها قرار بگیرند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала