ایجاد کمیسیونی برای گسترش روابط اقتصادی و ترانزیتی میان افغانستان و بلاروس

© Photo / دفتر شورای امنیت ملی افغانستانایجاد کمیسیونی برای گسترش روابط اقتصادی و ترانزیتی میان افغانستان و بلاروس
ایجاد کمیسیونی برای گسترش روابط اقتصادی و ترانزیتی میان افغانستان و بلاروس - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سپوتنیک، کابل: دولت‌ افغانستان و جمهوری بلاروس برای ایجاد یک کمیسیون مشترک به منظور گسترش روابط و همکاری‌های اقتصادی و ترانزیتی باهم‌ دیگر به توافق رسیده‌اند.

این توافق در نتیجه دیدار و گفتگوی محمدحنیف اتمر مشاور امنیت ملی افغانستان با مقام‌های جمهوری بلاروس در مینسک بدست آمده است.

دفتر مطبوعاتی مشاور امنیت ملی افغانستان، با اعلام این خبر می‌گوید که آقای اتمر در دیدارش با وزیران زراعت، تجارت، صنایع و اقتصاد جمهوری بلاروس در مینسک، گفته است که باید برای گسترش روابط اقتصادی و ترانزیتی میان دو کشور بنیادهای حقوقی آن وجود داشته باشد. وی افزوده که ایجاد کمیسیون مشترک زمینه‌ها برای امضای تفاهم‌نامه گسترش روابط اقتصادی و ترانزیتی میان دو کشور را مساعد می‌سازد. مشاور امنیت ملی افغانستان می‌گوید که پس از بوجود آمدن بنیادهای حقوقی گسترش همکاری‌های اقتصادی و ترانزیتی، تاجران دو کشور می‌توانند به افغانستان و بلاروس رفت و آمد کنند.

قرار است مشاور امنیت ملی بلاروس را به قصد باکو به منظور دیدار و گفتگو با مقام‌های دولت آزربایجان ترک کند. به گفته دفتر مطبوعاتی شورای امنیت ملی، آقای اتمر در دیدار با مقام‌های دولت آزربایجان روی مسایل امنیتی و اقتصادی گفتگو خواهد کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала