رسانه ها: ایران با طالبان برای ایجاد یک منطقه حائل با افغانستان همکاری می کند

© Sputnik / Sergey Mamontovایران
ایران - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ریا نووستی به نقل از مجله سیاست خارجی امریکا با استناد به منابع اطرافیان دیپلماتیک و نظامی گزارش میدهد، تهران با طالبان برای ایجاد یک منطقه حائل با افغانستان به خاطر جلوگیری از نفوذ جنگجویان سازمان تروریستی "دولت اسلامی" همکاری می کند.

لازم به ذکر است ایجاد روابط حسنه با طالبان تغییر ناگهانی در سیاست دولت شیعی ایران که قبلا جنبش سنی "طالبان" را به عنوان تهدید اصلی میشمرد می باشد. قبل از حمله ائتلاف بین المللی توسط ایالات متحده امریکا در سال 2001 به افغانستان، ایران سلاح و پشتیبانی خود را به «ائتلاف شمال» دشمن اصلی طالبان ارائه میکرد.
روزنامه می نویسد، در حال حاضر تهران بر این باورند که "طالبان" نسبت به داعش تهدیدی کمتر را به وجود میاورد. نظر به معلومات دولت ایالات متحده امریکا جنگجویان داعش به حدود سه هزار نفر میرسد.

یکی از طرفین Foreign Policy گزارش میدهد که منطقه حائل را که ایران میخواهد درست کند از ولایت جنوبی هلمند تا به ولایت کندز در شمال افغانستان گسترش دارد و طالبان بخش های بزرگی از دو ولایت را در کنترول دارند.

منابع دیگر گزارش میدهند، ایران کمک مالی و مقدار کمی سلاح: مسلسل، نارنجک دستی و دیگر مهمات را برای نیروهای طالبان مرزی فراهم کرده است.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала