ایران از جهاد اسلامی حمایت می کند

© AFP 2023 / Mehdi Ghasemiسردار سلیمانی در منزل شهید بدرالدین حضور داشت
سردار سلیمانی در منزل شهید بدرالدین حضور داشت - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ادعای روزنامه سعودی درباره تصمیم سردار قاسم‌ سلیمانی درارتباط جهاد اسلامی

الشرق الاوسط مدعی شد قوماندان سپاه قدس ایران سالانه ۷۰ میلیون دالر به جنبش جهاد اسلامی فلسطین اختصاص داده است.

به گزارش رسانه های ایرانی، روزنامه سعودی الشرق الاوسط به نقل از برخی منابع فلسطینی مدعی شد پس از توافق ایران و جنبش جهاد اسلامی برای از سرگیری روابط، تهران تصمیم گرفته است سالانه مبلغ ۷۰ میلیون دالر را به عنوان حمایت مالی به این گروه اختصاص دهد.

این روزنامه در ادامه ادعای خود نوشت: منابع نزدیک به جنبش جهاد اسلامی فلسطین برخی از زوایای دیدار هیئتی از این جنبش را از تهران اواخر ماه گذشته میلادی فاش کردند.

هیئت اعزامی جنبش به ریاست "رمضان عبدالله شلح،" منشی عمومی جنبش جهاد اسلامی و دستیار وی "زیاد نخاله" و "اکرم عجوری،" مسئول نظامی این گروه، نشست هایی علنی با رهبران ایران و دیدارهایی غیر علنی با قوماندان سپاه پاسداران و قاسم سلیمانی، قوماندان سپاه قدس داشتند. در این نشست ها مسائل مختلفی در خصوص دیدگاه ایران درباره راهبری این جنبش در سالهای آینده مطرح شد.

 

الشرق الاوسط در ادامه ادعاهای خود افزود: یکی از تصامیم که قاسم سلیمانی اتخاذ کرد و مورد قبول جنبش قرار گرفت، بازسازی ساختار قطعات قدس، شاخه نظامی این جنبش و تعیین خالد منصور، از افراد نزدیک به تهران به عنوان قوماندان عمومی این قطعات در نوار غزه بود. همچنین قاسم سلیمانی دستور داد مبلغ ۷۰ میلیون دالر به عنوان بودجه ای سالیانه از خزانه سپاه پاسداران ایران به قطعات قدس پرداخت شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала