عنقریب سرویس های امنیتی روسیه به نوع جدید سلاح کلاشنیکوف خودکار AK-400 مجهز میگردد

© Photo / The press-service of the internal Troops of the Ministry for Internal Affairs of the Russian Federationاردوی روسیه
اردوی روسیه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
روز نامه " ایزوستیا " با استناد به منابعی در مجتمع صنعتی دفاعی روسیه مینویسد

کنسرن "کلاشنیکوف" برای اداره محافظت از ریس جمهور روسیه (SBP) و خدمات امنیت فدرالی (FSB) تفنگ کلاشنیکوف AK-400 را میخواهد عرضه نماید که نه تنها دارای وسائل نشانه گیری ، چراغ تاکتیکی با هدف یاب لیزری ، بلکه همچنین موقعیت انها و ویژگی های فیزیولوژیکی انفرادی صاحب تفنگ نیز قابل تنظیم میباشد، را ارائه نموده است. تفنگ جدید نوع AK-400نسبت به مدل کهنه AK- 74 و مدل بعدی ان AK-12 از لحاظ دقت آتش برتری دارد.
تفنگ خودکارAK-400 در اواخر سال گذشته در جلسه برگزار شده توسط سرویس امنیت ریاست جمهوری ارائه شد. که مورد علاقه مندی مشتریان قرار گرفت ، اما تا یک زمانی آن را مورد مطالعه قرار میدهند. چندین گزینه انتخاب مرمی دوران "شوروی" 7.62 میلی متر، که در سلاح AK-47 و AKM و مهمات مدرن تر ازمرمی 5.45 میلی متر استفاده صورت خواهد گرفت.
تا هنوز معلومات در باره این تفنگ اندک است. به طور خاص، طول دستگاه حدود 940 میلی متر، و وزن آن کمی بیشتر از 3 کیلوگرام میباشد. همچنان تفنگ جدید رژیم آتش متغیر در مقایسه به سلاح های کهنه دارد — که در یک کشش تک ماشه سه گلوله را فیر می نماید.
AK-400 دارای قنداق تلسکوپی بوده ، که تیرانداز می تواند در مدت چند ثانیه انرا کوتاه و دراز، و یا حتی به پهلو قات نماید، این سلاح میتوان به سادگی در موتر کار گرفت و یا حتی انردر زیر لباس پنهان کرد.
همچنین دستگاه جدید با، به اصطلاح ریل مجهز بوده ومانند یک آداپتور خاص ساخته شده در قالب یک شانه است که آسانی بالای ان میتوان چراغ دستی و هدف گیری لیزری. نصب نمود.
قنداق های تلسکوپی حالا یک استاندارد جهانی میباشد. در حال حاضر، این محصولات در سلاح های نظامی و ورزشی ضروری پنداشته میشود. اما تا همین اواخر، تفنگ اتوماتیک روسی به ریل مجهز که بالای ان وسائل نشانگیری و لیزری را نصب نمود ، افراد نیروهای ویژه روسیه خود شان این وسلئل را نصب میکردند. به روز نامه "ایزوستیا" کارشناس نظامی مستقل، یکی از نویسندگان کتاب برادران مسلح، آنتون لاوروف توضع نموده گفت:
تفنگAK-400 با توجه به دقت بهتر جایگزین خوب AK-74میباشد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала