کارشناس: نابودی رهبران طالبان به جنگ در افغانستان خاتمه نخواهد بخشید

© AP Photo / Rahmat Gulاختر منصور
اختر منصور - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
معلوم گردیده که در نتیجه ضربه طیارات بی پیلوت امریکایی در منطقه مرزی بین پاکستان و افغانستان ملا اختر منصور رهبر جنبش طالبان از بین برده شده است.

در عین حال خبر داده شده که مقامات هر دو کشور راجع به عملیات انجام شده اردوی امریکا در منطقه مرزی فقط بعد از ختم آن مطلع ساخته شده اند.
برعلاوه این، رسانه های پاکستان بلافاصله خبر دادند که در نتیجه ضربه هوایی دریور تاکسی و مسافر آن کشته شده، اما رهبر طالبان صدمه نه دیده است.
ولی بعداً ملا عبدالروف قوماندان بلندپایه جنبش اسلامی از بین رفتن اختر منصور را تائید کرد.
عبدالله عبدالله رئیس اجرائیه افغانستان نیز تائید کرد که رهبر طالبان، احتمالاً، از بین برده شده است.
نفیس ذکریا نماینده رسمی وزارت خارجه پاکستان اعلام داشت که اسلام آباد منتظر توضیحات در باره ضربه هوایی امریکا در سرحد کشور می باشد.
خبرگزاری «ریا نووستی» به نقل از نماینده وزارت خارجه پاکستان خبر میدهد:"من این اطلاعات را دیدم. ما جهت بدست آوردن توضیحات تلاش می ورزیم". به گفته ذکریا پاکستان آرزومند باگشت طالبان بر سر میز مذاکرات می باشد، تا به جنگ طولانی شده در افغانستان خاتمه بخشیده شود. او خاطرنشان ساخت:"فعالیت های جنگی راه حل نمی باشد".
براین بیکر ناظم جنبش ضد جنگ ANSWER نیز به عین عقیده می باشد.
او میگوید:"نابودسازی نقطوی رهبران جنبش طالبان به جنگ در افغانستان خاتمه نمی بخشد. بجای آنها مردم نو می آیند. این تصور بوجود می آید که امریکا این حق را از آن خود می سازد که چه کسی در افغانستان یا در رهبری گروه طالبان زنده بماند و چه کسی بمیرد. ولی این کار همه دورنماهای حل صلح آمیز منازعه را از طریق مذاکرات از بین می برد".
کارشناس در اخیر چنین نتیجه گیری میکند:"استفاده از طیارات بی پیلوت برای از بین بردن رهبران سیاسی و همچنان ادامه اشغال افغانستان توسط هزاران نظامی امریکا و ناتو به صلح نه، بلکه به ادامه جنگ، تشدید منازعه و بالارفتن سطح خشونت ها منجر میشود".

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала