برادری به اساس اسلحه: در اختیاز تلویزیون RT اسنادی راجع به رابطه اپوزیسیون سوریه با داعش قرار گرفته است

© Sputnik / Artur Gabdrahimov /  مراجعه به بانک تصاویر داعش
داعش - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ایرین ایردیم نماینده پارلمان ترکیه اعلام داشته که حکومت ایردوغان بر فعالیت افراد مسلح گروه «دولت اسلامی» چشم پوشی میکند. او اسنادی را منتشر ساخته که حاوی ثبوت های جنایات تروریستان، منجمله در خاک ترکیه می باشند. تلویزیون RT در این اسناد ثبوت های روابط نزدیک بین داعش و اپوزیسیون سوریه یافته است.

جنگجویان گروه تروریستی «دولت اسلامی» مهمانوازی غیرمعمولی نسبت به اپوزیسیون سوریه از خود نشان میدهند. در اختیاز تلویزیون RT تعبیر و تفسیر صحبت های قرار گرفته که احتمالاً ، پولیس ترکیه به دست آورده است.
الهامی بالی: این سوریایان کی هستند؟ اگر نان خوردن میخواهند، بگذار نزد ما بیایند.
سلیمان حینو: فیرویز از سوریه نیز موجود است. او با ابراهیم اوزکان یکجاست. زیکتور نیز حضور دارد.
الهام بالی: او نیز از اپوزیسیون است؟
سلیمان حینو: بلی، آنها همه از اپوزیسیون هستند.
الهام بالی — این شخص به رواربط به گروه تروریستی «دولت اسلامی» مظنون می باشد و احتمالاً سازمانده چند عمل تروریستی، بشمول انفجار در انقره در تاریخ 10 اکتوبر سال 2015 است. به خاطر دستگیری او انعام به مبلغ یک میلیون دالر تعیین شده است.
مقامات ترکیه بعد از انفجار می گفتند که رد پای او را گم کرده اند، ولی اسناد ثابت می سازند که در آن وقت هنوز تحت نظارت قرار داشت. و معلوم میشود که بیکار نه نشسته بود.
بطور مثال، او خدمات طبی را برای جنگجویان داعش که به ترکیه می آمدند، سازماندهی میکرد. بعداً اعضای این گروه را دوباره از طریق سرحد ترکیه به سوریه اعزام میکرد.
جغرافیای فعالیت او بس وسیع است. در این نقشه شهرها و قصبات نشان داده شده که فقط در بخش از اسناد منتشر شده یاداوری شده اند.
طوریکه دیده میشود، او در سراسر ترکیه — تحت تعقیب دایمی پولیس — فعالیت میکند. آنچه که به اپوزیسیون سوریه مربوط میشود، معلومات نو به این اشاره میکنند که تعیین اینکه چه کسی به آن تعلق دارد و چه کسی به آن تعلق ندارد، هرچه بیشتر دشوارتر میگردد.
طوریکه دیپلومات مایکل سپرینگمن در مصاحبه با تلویزیون RT اظهار داشت، عمده اینست که افراد مسلح خود را چه کسی می نامند، نه اینکه آنها چه کار میکنند.
موصوف خاطرنشان ساخت:"بر پیشانی آنها نوشته نشده:«من از اپوزیسیون میانه رو هستم»، «من — متعصبم»، «من عضو جبهه النصره هستم» یا «من — جنگجوی القاعده ام». عمده این نیست که آنها خود را چه می نامند، بلکه عمده اینست که آنها چه کار میکنند. بطور مثال، آیا آنها حل صلح آمیز منازعه، اصلاحات در سیاست و اقتصاد را میخواهند یا خیر… و آنها برای این کار چه انجام میدهند، نه آنچه که میگویند".

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала