جنگ جهانی صفر در ترکیه

© Fotolia / Feenstaubجنگجو
جنگجو - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
۳۲۰۰ سال قبل جنگ جهانی صفر در قلمرو ترکیه بوقوع پیوست

میگویند که‌ جنگ جهانی صفر ۳۲۰۰ سال قبل بوقوع پیوست که اولین جنگ جهانی مابین تمدن‌های بشری حساب میشود.

آژانس مهر به‌ نقل از New Scientistمینویسد: در تاریخ بشر جنگ جهانی دیگری در ابعاد جنگ جهانی اول و دوم روخ داده‌ است و آن به‌ نقل از باستانشناسان غربی، این جنگ جهانی با عنوان جنگ جهانی صفر یاد کرده‌ است.

بر اساس این گزارش، بیشتر جنگ‌های بشری به‌ قصد تصرف قلمرر روی داده‌ است و زمانی که‌ این موضوع بعدی بین المللی به‌ خود می گیرد، بشر به‌ شکل اتومات در دو جبهه‌ مخالف صف کشی می کند و جنگی جهانی به‌ وقوع می پیوندند.

باستانشناسان غربی بر این عقیده اند که‌ پدیده‌ جنگ جهانی، برای اولین بار ۳۲۰۰ سال پیش روی داده‌ است و به‌ همین دلیل از این جنگ با عنوان جنگ جهانی صفر یاد می کنند.

یک باستانشناسان سوئیسی بر این اعتقاد است که‌ جنگ تروا که‌ در ترکیه‌ای امروزی روی داده‌ است اولین جنگ جهانی بشریت بوده‌ که‌ تمامی تمدن‌های بشری، در آن روزگار، درگیر این نبرد جهانی شده‌اند.

بر اساس تحقیقات صورت گرفته‌ جنگ تروا که‌ در ۳۲۰۰ سال پیش روی داده‌ است، در حقیقت نبردی جهانی بر سر تصرف ۳۴۰ معدن برنز در منطقه‌ آناتولی صورت گرفت. بر اساس این تحقیقات، در هر دو طرف نبرد تنها دو دولت شهر کوچک یونانی سهیم نبودند و تمدن‌های کوچک در جنوب شرق آناتولی و فلات ایران و مصر و شاخ آفریقا هم در آن شرکت داشتند.

جنگ جهانی تروا که‌ نزدیک به‌ ۱۰ سال  طول کشید، چنین شایع است که‌ بر سر دختری به‌ نام هلن و ما بین دو دولت شهر یونانی روی داده‌ است، اما این باستان‌شناس سوئیسی بر این اعتقاد است که‌ اینگونه‌ نیست و معادن برنز در آناتولی و تصرف و تجارت این فلز گرانبها در آن زمان مهمترین علت این جنگ بوده‌ است و چون تمام تمدن‌ها در آن روزگار به‌ این معادن وابسته‌ بودند، در این جنگ سهیم شدند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала