در نتیجه حمله انتحاری در ولسوالی نادعلی هلمند 16 نفر کشته و زخمی شده اند

© REUTERS / Ahmad Masoodانفجار در هلمند
انفجار در  هلمند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در حمله انتحارى روز شنبه بر اکادمى پوليس محلى در ولسوالى نادعلى ولایت هلمند، چهار تن کشته شده و 12 تن ديگر جراحت برداشتند. در این باره آژانس خبری پژواک خبر داده است.

عمر ځواک سخنگوى والى هلمند، در تاريخ 25 ثور (14 می) به آژانس گفت که اين حمله، حوالى ساعت 8:30 صبح امروز بر اکادمى پوليس محلى، در منطقه دو راهى ولسوالى نادعلى صورت گرفته است.
او افزد که مهاجم انتحارى این حمله را توسط موتر فيلدر انجام داده که در نتيجه شمارى از افراد کشته و مجروح گرديده اند. اما تعداد دقيق آنها را مشخص نکرد.
مل پاسوال عبدالرحمن سرجنگ قوماندان امنيه هلمند، به آژانس پژواک گفت که در اين حمله، دو پوليس کشته شده و سه پوليس و دو شاگرد اکادمی جراحت برداشته اند.
اما يک منبع امنيتى اين ولسوالى گفت که در اين حمله، سه پوليس کشته شده و هفت تن ديگر جراحت برداشته اند.
به اساس معلومات منبع، همه پوليسان کشته شده و مجروح شده، باشندگان ولسوالى مارجه ميباشند.
از سوى ديگر در اين انفجار، شمار زيادى از وسايط ملکى و نظامى در اکادمى و بخش بيشتر ساختمان تخريب گرديده اند.
علاوه بر اين، يک مکتب نيز در نزديک اين اکادمى موقعيت دارد که خساره برداشته است.
عبدالصبور مدير اين مکتب، به پژواک گفت که دو شاگرد به اثر انفجار جراحت برداشته و تمامى کلکين ها و شيشه هاى ساختمان مکتب شکسته است.
يک منبع شفاخانه عاجل لشکرگاه، به پژواک گفت که 13 زخمى این حادثه، به شفاخانه انتقال يافته اند؛ اما يک زخمى در شفاخانه جان داده است.
گل احمد يکى از شاهدان عينى رويداد، به آژانس گفت که مهاجم انتحارى، لباس پوليس محلى بر تن داشت و در موتر مملو از مواد انفجارى وارد اکادمى شد و آن را منفجر ساخت.
او افزود که بعد از انفجار، اجساد مقتولان و مجروحين ديده مى شد؛ اما در باره تعداد دقيق آنها معلومات نداد.
طالبان مسلح، مسووليت اين رويداد را بر عهده گرفته و قارى يوسف احمدى سخنگوى اين گروه ميگويد که در اين حمله، شمار زيادى پوليس کشته و مجروح گرديده، ولی تعداد دقيق آنها را مشخص نکرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала