نواریادگاری- سمبول پیروزی

© Sputnik / Maksim Blinov /  مراجعه به بانک تصاویر نوار گیورگی
نوار گیورگی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
هدف از این اقدام آموزش میهن پرستی سالم در بین جوانان روسیه میباشد

در روسیه راه اندازی کمپاین سالانه توزیع نوار پیروزی به مناسبت پایان جنگ دوم جهانی 1941- 1945 اغاز شد. هدف از این اقدام — حفظ خاطرات در باره جنگ و روحیه آموزش میهن پرستی سالم در بین جوانان روسیه میباشد.
جنگ بزرگ میهنی جایگاه ویژه ای در تاریخ روسیه دارد. این جنگ یکی از مخرب ترین و خونین ترین جنگ در روسیه میباشد. در سال 1941، آلمان نازی بالای اتحاد جماهیر شوروی حمله نمود. انها به دنبال تصرف قلمرو شوروی بودند. جنگ به مدت چهار سال به طول انجامید. آنها هزاران نفر را در روستاها و شهرها کشته و ارزش های مادی و فرهنگی را تخریب کردند. درین جنگ اتحاد شوروی 27 میلیون انسان خود را از دست داد. سال ها طول کشید تا کشور دوباره سر پا استاد شد.
9 ماه می، روز پیروزی در جنگ بزرگ میهنی در روسیه به طور گسترده ای جشن گرفته میشود و یکی از اصلی تعطیلات ملی عمومی و مورد علاقه میباشد. در سال 2005 دانشجویان یکی از دانشگاه های روسیه در آستانه تاریخ 9 می در خیابان های روسیه فیته گیورگی را توزیع کردند.
آنها نوار که رنگ سیاه و نارنجی داشت به عابران پیشکش مینمودند. نوار گیورگی به دریافت جوایز متعدد نظامی ازطرف امپراتوری روسیه، اتحاد جماهیر شوروی و روسیه امروزی نائل امده است ، که یکی از با ارزش ترین پاداش ها برای همه و بخصوص نظامیان روسیه بوده که نمادی از شجاعت و مردانگی میباشد.
از آن زمان این رویداد به یک عنعنه همه ساله تبدیل شده، و سال به سال در حال گسترش میباشد. در طول این سالها این رویداد نه تنها در روسیه بلکه در خارج از کشورنیز گسترش یافته است. فعال ترین این کشورها ، بلاروس، اوکراین، یونان، فرانسه، ایتالیا، ایالات متحده، بریتانیا و بسیاری از کشورهای دیگرمیباشند. به مدت 7 سال، در سراسر جهان حدود 70 میلیون نوار توزیع شده است.
امسال این رویداد تحت شعار همیشگی "من به یاد دارم! من افتخار میکنم! " برگزار شد، امروزه این جشن در 66 کشور تجلیل میگردد. علامت پیروزی بر فاشیزم از طریق سفارت روسیه به ان کشور ها فرستاده می شود. نوار سیاه و نارنجی را حتی در ایستگاه فضایی بین المللی و به قله کوه البروس و دیگر مناطق و شهرها انتقال داده اند.
نوار پیروزی را در خیابان ها به تمام علاقمندان ، داوطلبان از سازمان های غیر دولتی توزیع مینمایند. نوار پیروزی را مردم در یخن لباس های خود به یاد انهایی که کشور را از اسارت اشغالگران فاشیست در طول جنگ بزرگ میهنی دفاع کردند، میپوشند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала