درخواست افغانستان از روسیه برای کمک پرزه‌جات طیاره و سلاح‌

© Sputnik / Zafarsha Rouyeeدولت وزیری
دولت وزیری - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سپوتینک، کابل: همزمان با حضور معصوم ستانکزی سرپرست وزارت دفاع افغانستان در مسکو، دولت وزیری سخنگوی این وزارت از مقام‌های دولت روسیه خواستند تا دولت افغانستان را در بخش قطعات و پرزه‌جات هواپیماها و سلاح‌های روسی کمک کند.

دولت وزیری امروز در یک کنفرانس خبری گفت که دو نوع هواپیمای مورد استفاده دولت افغانستان روسی است و دولت روسیه می‌تواند در بخش قطعات این طیاره ها و همچنین پرزه‌جات سلاح‌های روسی مورد استفاده نیروهای امنیتی کشور، به افغانستان کمک کند. آقای وزیری گفت: «ما در میدان‌های جنگ به نیروی نظامی خارجی ضرورت نداریم که یکجا با نیروهای امنیتی ما عملیات کنند. ما پرسونل نظامی و توانایی مقابله را داریم، اما در بخش‌هایی که روسیه می‌تواند کمک کند این است که هلی‌کوپترهای "می17" و "می35" ما روسی است و پرزه‌جات این هلی‌کوپترها را به ما کمک کند. همچنین بعضی از سلاح‌های ما، سلاح‌های قدیمی روسی است و این سلاح‌ها هم به پرزه‌جات نیاز دارند.»

سخنگوی وزارت دفاع افغانستان همچنین گفت که در حال حاضر شماری از سربازان ارتش کشور در روسیه در حال آموزش هستند و دولت روسیه می‌تواند برای سربازان بیشتر بورسیه تحصیلی و آموزشی بدهد.

در همین‌حال، شاه‌حسین مرتضوی معاون سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان نیز می‌گوید که روسیه در حال حاضر همکاری نزدیک در راستای مبارزه با تروریزم و قاچاق موادمخدر با دولت افغانستان دارد. او گفت که افغانستان از هر اقدام دولت روسیه که در راستای مبارزه با تروریزم و قاچاق موادمخدر باشد، استقبال می‌کند.

این اظهارات در حالی بیان می‌شود که هم اکنون معصوم ستانکزی سرپرست وزارت دفاع افغانستان سرگرم دیدار و گفتگو با مقام‌های دولت روسیه در مسکو است.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала