امریکا طیارات شکاری F-22 "Raptor" را به رومانیا به مثابه عمل دفاعی در برابر روسیه منتقل ساخته است

© Flickr / Airman MagazineF-22 Raptor
F-22 Raptor - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
قوماندانی اروپایی امریکا انتقال دو طیاره شکاری نسل پنجم F-22 "Raptor" از انگلستان به پایگاه هوایی «میخائیل کوگیلنیچانو» در رومانیا برای انجام تمرینات مشترک در بحیره سیاه انجام داده است.

این مانورها حمایت واشنگتن را از متحدین اروپای شرقی خود در ناتو که برخی از آنها نگرانی غیرمعقول نسبت به روسیه از خود نشان میدهند، به نمایش خواهد گذاشت.
به این ترتیب، رومانیا چندی قبل ابتکار ایجاد بحریه بحیره سیاه ناتو را برای مقابله با تقویت روسیه ارایه کرده است. در آن، طبق مفکوره، باید کشتی های کشورهای عضو ناتو منطقه اطراف بحیره سیاه، مانند بلغاریا، رومانیا و ترکیه شامل گردند. اوکراین که از موقف غیربلاکی خود امتناع ورزیده و مشی شمول در ناتو را از سر گرفته است، نیز آرزوی شمول در این قطعات بحری ابراز داشته که همین اکنون بنام مخفف —BRUT ، یاد شده اند. ولی متخصصین نسبت به این مفکوره به دیده شک و تردید زیاد می نگرند، چون بحریه های همه کشورهای ساحلی خصوصیات مختلف و ترکیب مختلف کشتی ها دارند، تا کدام نیروی مشترک جدی نظامی — بحری را تشکیل دهند و طبق مواد کنوانسیون مونتیری اقامت محدود کشتی های جنگی دول خارج از حوزه بحیره سیاه بسیج این همه کشتی ها، بطور مثال، تحت قوماندانی امریکا را ناممکن می سازد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала