فیگارو: ترقی ستراتیژیک روسیه بر پیشبینی های غرب خط بطلان کشید

© Sputnik / Michael Klimentyevرئیس جمهور ولادیمیر پوتین
رئیس جمهور ولادیمیر پوتین - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دعوت ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه به پاریس جهت شرکت در مراسم رسمی افتتاح کلیسای جامع ارتودوکس که در پهلوی آن همچنان مرکز فرهنگی روسیه قرار دارد، به «شکستن یخ» که در مناسبات دیپلوماتیک غرب با مسکو بوجود آمده، کمک خواهد کرد. این مطلب را نیکولیا باویری در روزنامه Le Figaro نوشته است.

مولف هشدار میدهد، باوجود سنگین ترین بحران که در حال حاضر اقتصاد روسیه با آن روبرو می باشد، برای غرب نادیده گرفتن قوی ترین «پیشرفت» ستراتیژیکی و جیوپولیتیکی پوتین خطرناک است، به خاطریکه در روسیه «بدبختی مردم فقط قوت دولت را تقویت میکند".
به عقیده مبصر فرانسوی، «روسیه نوین» حالا نسبت به هر وقت دیگر به عقاب دوسره شباهت دارد:"از یک طرف، اقتصاد و جامعه در بحران قرار دارد. و از طرف دیگر، ترقی ستراتیژیک و دیپلوماتیک بر پیشبینی های آنهایی خط بطلان می کشد، کسانی که به روسیه موقف دولت منطقوی پیشبینی میکردن". روزنامه فیگارو تصریح میکند، پوتین قدرت خود را بر سه ستون عیار ساخته است: این اعاده قدرت نیرومند دولتی در روسیه، اعتراض برضد نظم جهانی که بعد از جنگ سرد تحت رهبری امریکا برقرار شده است و همچنان ترقی موقتی اقتصاد از برکت بهای بلند مواد خام که امکان بلندبردن قابلیت خرید مردم روسیه و تشکل طبقه متوسط در روسیه را فراهم کرد. ولی حالا «ستون اول تحت فشار فساد اداری از هم فرو می پاشد و ستون سوم نسبت رکود اقتصادی روبه میلان نهاده است».
در مقاله منتشره در روزنامه فیگارو خاطرنشان گردیده، در عین حال این «وحشت اقتصادی» دست به دست هم با ترقی دیپلوماتیکی و ستراتیژیکی جریان دارد. بدون درنظرداشت همه مشکلات اقتصادی، «روسیه نوین» طی دو سال عملاً نظم نوین اروپایی که بعد از جنگ سرد تشکیل شده بود، تخریب کرد و «نمایش خاطره انگیز قدرت» را در سوریه و ناگورنی قرباغ نشان داد. مولف در قبال مسایل دیگر به این نقطه اشاره نموده که مسکو توانست نقش عمده را در صحنه دیپلوماتیک از آن خود سازد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала