عملیات زمینی روسیه در سوریه – پرداخته تخیلی رسانه های غربی می باشد

© Sputnik / David B. Gleasonپینتاگون
پینتاگون - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رسانه های غربی به نقل از منابع در پنتاگون که نام آنها گرفته نشده، راجع به اعزام قطعات توپچی روسیه به اطراف شهر حلب در شمال سوریه و ولایت لاذقیه، جای که نیروهای حکومتی مستقرند، خبر داده اند.

برعلاوه این، گفته شده که به مناطق شمالی سوریه قطعات ایرانی اعزام میشوند که به طرفداری از مقامات رسمی دمشق فعالیت میکنند.
خبرگزاری سپوتنیک راجع به اینکه این کار تا چه حد ممکن است و دور جدید بحران سوریه چگونه معلوم میشود، با ویکتور لیتوفکین مبصر نظامی صحبت نموده که به گفته موصوف، چون توپخانه در ترکیب نیروهای هوایی — فضایی روسیه شامل نمی باشند، پس صحبت راجع به اعزام قوای توپچی روسیه به کدام جای در سوریه در میان بوده نمی تواند.
توپخانه کی در سوریه قرار دارد
لیتوفیکین اظهار داشت:" این امر را مستثنی نمی سازم که قوای توپچی روسیه برای محافظت و دفاع از پایگاه هوایی روسیه در حمیمیم وجود دارند. ولی گمان نمی رود که کسی آنها را به کدام جای دیگر اعزام کنند، تا سیستم حفاظتی میدان هوایی، جای که طیارات سو — 30، سو — 34 و سو — 35 روسیه قرار دارند، از پوشش محروم سازد".
کارشناس معتقد است که در اصل، اگر کدام نقل و انتقال قوای توپچی صورت هم می گیرد، پس این، به گمان اغلب، تنها قوای سوریه می باشند. روسیه در عملیات زمینی با قوای زمینی خود شرکت نه ورزیده است.
تصحیح کنندگان آتش و کشافان روسیه در حمایت از ضربات هوایی طیارات بمبارد و شکاری بر اهداف و مواضع تروریستان شرکت کرده میتوانند.
معلومات در باره ایرانیان
آنچه که به ایرانیان و «حزب الله» مربوط میگردد، پس در اینجا هیچ چیز قابل تعجب وجود ندارد. آنها همیشه در پهلوی اردوی سوریه قرار داشتند. کارشناس ضمن تبصره در مورد تبلیغات که در غرب راجع به نقل و انتقال قوای توپچی راه اندازی کرده، گفت: واقعیت امر اینست که نیروهای سوریه قصد دارند به حمایت نیروهای هوایی — فضایی روسیه در مناطق شهر حلب که در دست تروریستان باقی مانده، عملیات تهاجمی انجام دهد. در آنجا یکجا با تروریستان نیروهای اپوزیسیون تندرو که واشنگتن از آنها حمایت میکند، قرار دارند.
لیتوفکین گفت که امریکا نمی خواهد، تا اپوزیسیون از آنجا عقب زده شود و اندکترین امید ادمه فشار بر اسد را از دست دهد. زیرا هدف اساسی امریکا برکناری اسد از قدرت می باشد. و آنها از این هدف خود، باوجود مانورهای مختلف، دست بر نمی دارند.
کارشناس عقده دارد:"مذاکرات ژینیو بین سوریایان نیز ادامه خواهند یافت. ولی امید به اینکه اپوزیسیون بر سر میز مذاکرات در ژینیو بر آنچه را که آنها در صحنه نبرد یکجا با «جبهات النصره» و داعش انجام داده نتوانست، دست خواهد یافت، به تصور من، ادعای بیش از حد اضافی است".
بازدید از الریاض
به عقیده کارشناس، هدف اساسی بارک اوباما هنگام بازدید از عربستان سعودی — حل مسایل مالی و اقتصادی بود. سعودیان به اساس خواهش واشنگتن بهای نفت را بصورت عمدی سقوط دادند، تا بر اقتصاد روسیه ضربه وارد سازند. کار که در اصل بر آن دست یافتند.
ولی الریاض همزمان پول گزاف از دست داد که امریکا به آن جبران نکرد. و حالا دولت شاهی در وضع خوبی قرار ندارد — مخارج جنگ در یمن و حمایت از داعش افزایش می یابند. و سعودیان واشنگتن را شانتاژ میکنند که اوراق بهادار خود به ارزش 750 میلیارد دالر را خواهند فروخت.
لیتوفکین میگوید:"در واشنگتن، به نوبه خود، بصورت ناگهانی معلوم نمودند که جمع اساسی تروریستان که توسط طیارات بوئینگ بر آسمان خراش های مرکز تجارت جهانی در تاریخ 11 سپتمبر سال 2011 حمله نمودند، تصور این وحشت انگیز است که آنها اتباع سعودی بودند؟ عربستان سعودی مطمئن ترین متحد امریکا در شرق نزدیک محسوب میشود. امریکایان بر تروریستان در عربستان سعودی نه، بلکه در افغانستان ضربات وارد آوردند. علت آن چه بود؟"
او گفت:" اینکه مذاکرات آنها بر بحران در سوریه چه اثر بجا خواهد گذاشت، من نمی دانم. اگر زنده بودیم خواهیم دید. عربستان سعودی یگانه کشوری نیست که از داعش حمایت میکند. باید از ترکیه آغاز کرد، ولی پایگاه انجیرلیک و 20 بمب اتمی В-61امریکایی که در آنجا نگهداری میشوند، به امریکایان در مورد اصولی بودن و پیگیر بودن بسیار مزاحمت میکنند. بی نظمی در شرق نزدیک، جای که امریکا میتواند در آب گل آلود ماهی بگیرد برای آنها بسیار مفید است. در غیر آن آنها بسیار وقت کار «دولت اسلامی» را یک طرف میکردند".

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала