دولت افغانستان: جنگ را با جنگ پاسخ می‌دهیم

© Sputnik / Zafarsha Rouyeeدولت افغانستان: جنگ را با جنگ پاسخ می‌دهیم
دولت افغانستان: جنگ را با جنگ پاسخ می‌دهیم - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دولت افغانستان می‌گوید که به تمام نیروهای امنیتی این کشور دستور داده شده تا پس از این به تروریستان رحمی نداشته باشند.

سپوتنیک، کابل: مقام‌های دولت افغانستان اعلام کرده که این کشور سیاست خود در قبال مخالفان مسلح دولت را تغییر داده و پس از این جنگ را با جنگ پاسخ می‌دهد.
این تصمیم بدنبال حمله خونین روز سه‌شنبه گذشته در شهر کابل اتخاذ شده است. در حمله روز سه‌شنبه گذشته بالای ریاست محافظت از رجال برجسته در نزدیکی ساختمان وزارت دفاع افغانستان، 64 نفر کشته و 347 تن دیگر زخمی شدند. مسوولیت این حمله را گروه طالبان به عهده گرفته است.
اما دولت افغانستان می‌گوید که به تمام نیروهای امنیتی این کشور دستور داده شده تا پس از این به تروریستان رحمی نداشته باشند.
جاوید فیصل از سخنگویان ریاست اجراییه حکومت وحدت ملی افغانستان، امروز پنجشنبه، در یک کنفرانس خبری گفت که مخالفان مسلح دولت به درخواست‌های دولت برای آغاز مذاکرات صلح با جنگ پاسخ داده و از همین رو دولت افغانستان نیز تصمیم گرفته است که جنگ را با جنگ پاسخ دهد. آقای فیصل در این کنفرانس خبری گفت: «طالبان و دیگر گروه‌های تروریستی به پیام‌های صلح‌خواهی ما با جنگ جواب داده‌اند، بنا ماهم آماده هستیم که با جنگ جواب بدهیم. به نیروهای امنیتی دستور داده شده تا با استفاده از تمام امکانات در هرجا و هر زمان گروه‌های تروریستی را سرکوب و نیست و نابود کنند.»
همچنین تواب غورزنگ سخنگوی شورای امنیت ملی افغانستان نیز، در این کنفرانس خبری گفت که مخالفان مسلح دولت به خواست مردم افغانستان جهت تامین صلح در این کشور پاسخ مثبت نداده و به همین دلیل رییس جمهور به نیروهای امنیتی دستور داده تا در برابر مخالفان مسلح دولت رحمی نداشته باشند. وی گفت: «رییس جمهور افغانستان به تمام نیروهای امنیتی و دفاعی دستور داده تا در میدان جنگ به تروریستان رحم نکنند.»
پیش از این اشرف‌غنی رییس جمهور افغانستان نیز به مخالفان مسلح دولت هشدار داده بود که انتقام خون مردم را می‌گیرد. آقای غنی که شام روز سه‌شنبه، پس از پایان درگیری‌ها میان مهاجمان مسلح و نیروهای امنیتی در داخل ریاست حفاظت از رجال برجسته به یکی از شفاخانه‌های دولتی به منظور عیادت از زخمیان این حادثه رفته بود، گفت: «ما انتقام خون هر افغان را که به ناحق ضایع می‌شود، می‌گیریم.» رییس جمهور افغانستان همچنین خطاب به مخالفان مسلح دولت افزود: «ما اراده کشتن شما را نداشتیم، شما ما را مجبور ساختید. می‌فهمید که برای چه کسانی کار می‌کنید؟ برای دشمنان افغانستان. می‌فهمید که آله دست کی‌ها هستید؟ یک بار سربه گریبان بگذارید.»
دولت افغانستان می‌گوید که حمله روز سه‌شنبه در بیرون از افغانستان طراحی شده بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала