نظامیان روسیه در تاجکستان به کمک باشندگان دهات تاجک شتافته اند

© Предоставлено Nicolas Pernotتاجکستان
تاجکستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نظامیان روسیه در رفع عواقب سیلاب ها در یکی از محلات مسکونی در جنوب دوشنبه شرکت ورزیده اند.

موضوع را علیم فصح الدینوف خبرنگار ما در تاجکستان دنبال میکند.
اوایل اپریل در تاجکستان بسیار بارانی ثابت شد. بارش های شدید و آبخیزی ها برای باشندگان مناطق کوهستانی به مشکل بزرگ مبدل گشتند. چندین محله مسکونی از آبخیزی ها و سیلاب ها صدمه دیدند. در قریه احسان بای ناحیه رودکی که در فاصله 40 کیلومتری شهر دوشنبه قرار دارد، جریانات آب راه و 15 ساختمان کانکریتی پل و پلچک را تخریب کردند. در نتیجه راه قریه از مرکز منطقه و شهر دوشنبه قطع گردید است. در اینجا تخنیک ترمیماتی برای رفع عواقب آفت طبیعی وجود نداشت. از همینرو باشندگان محلی جهت کمک به قوماندانی پایگاه نظامی روسیه مراجعه کردند.
آشور بای رجبوف معاون ریاست ناحیه ردوکی در این باره گفت:"اگر مخروبه ها را بازسازی نکنیم، ساختمان های کانکریتی پل و پلچک در صورت بارش های مجدد در زیر ریگ ها مدفون باقی خواهند ماند. آنها در آینده قابل استفاده نخواهند بود و از پل ها نمی توان بهره برداری کرد. از همینرو ما در مورد مراجعه به روسان فیصله نمودیم. ما از خود تخنیک نداریم. اگر حتی اسکواتور و ماشین ها وجود می داشتند، ما میتوانستیم از عهده اجرای این کار برآئیم".
قوماندانی پایگاه نظامی روسیه درخواست کمک مقامات تاجک را به سرعت بررسی کرد و در مورد اعزام نظامیان و ده واسطه تخنیکی به محل افت زده فیصله نمودند. طوریکه دگروال سرگی زیمیچ، معاون قوماندان پایگاه به خبرگزاری ما معلومات داد، در برابر نظامیان وظیفه احیای ترافیک در کوتاه ترین مدت قرار داده شده است.
دگروال زیمیچ گفت:" دسته رفع عواقب حالات فوق العاده پایکاه 201 نظامی وظیفه گرفت و به منطقه تخریب پل حرکت نمود و کار بازسازی را آغاز کرده است. مشکل این کار منطقه کوهستانی و سرازیرشدن رسوبات سنگین می باشد. از همین سبب تخنیک سنگین زنجیردار و انجنیری بکار گرفته شده است".
این اولین مورد شرکت نظامیان پایگاه نظامی روسیه در تاجکستان در رفع عواقب آفات طبیعی در جمهوری نمی باشد. در سال گذشت نظامیان روسیه بارها به باشندگان ولایت ختلان که نسبت بارش های سنگین و سیلاب ها با مصائیب مواجه شده بود، کمک نموده بودند. پایگاه نظامی روسیه در تاجکستان بزرگترین قطعات زمینی روسیه در خارج محسوب میشود. قطعات نظامی آن در دو شهر بزرگ جمهوری — دوشنبه و قورغان تپه قرار دارند. در حال حاضر در این پایگاه در حدود شش هزار نفر مصروف خدمت می باشند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала