دسترسی بر سایت سپوتنیک در ترکیه قطع شده است

© Sputnikدسترسی بر سایت سپوتنیک در ترکیه قطع شده است
دسترسی بر سایت سپوتنیک در ترکیه قطع شده است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کارشناس میگوید که نباید جلو دسترسی مردم بر کسب اطلاعات گرفته شود

سیاست دان تیکین اوکای، ضمن تبصره بر فیصله اداره تیلی کمونیکشن و مخابرات ترکیه در باره قیدنمودن سایت خبرگزاری اطلاعاتی Sputnik روسیه در خاک کشور در مصاحبه با خبرگزاری سپوتنیک، ضمن اشاره به اهمیت آزادی مطبوعات و بیان گفت:" در همه دول دموکراتیک آزادی مطبوعات اساس جداناپذیر و جز بنیادی حقوق و آزادی های بشر محسوب میشود. در جای که آزادی مطبوعات وجود داشته باشد، حقوق و آزادی های دیگر شهروندان عملی میشوند، و برخلاف، جای که آزادی مطبوعات وجود نمی داشته باشد، در آنجا حقوق دیگر مردم نیز رعایت نمی شوند".
کارشناس دو جهت آزادی مطبوعات را مشخص ساخت:"جهت اول عبارت از حق ژورنالیستان در باره تنویر حوادث، موضوعات و اوضاع می باشد که باعث نگرانی جامعه می گردند. نباید ژورنالیستان را محکوم کرد و آنها را به فاش نمودن منابع اطلاعاتی شان مجبور ساخت و نباید هرگونه فشار بر نمایندگان رسانه ها برای آن وارد آورد که آنها از حق خود استفاده میکنند. برعلاوه این، اجرای آزادانه وجیبه حرفوی ژورنالیستان برای آن ضروری است، تا جامعه در جریان آن قرار داشته باشد که در دور و بر می گذرد. زیرا کسب معلومات در باره اوضاع در عرصه اجتماعی، فعالیت آن، حق مسلم شهروندان می باشد.
جهت دومی عبارت از حق تبصره نمودن آزاد وسایل اطلاعات جمعی بر حوادث می باشد که در کشور رخ میدهد. مبصرین نشرات مطبوع و ژورنالیستان باید حق تبصره نمودن آزاد بر حوادث و واقعیت ها، در قدم اول، بر فعالیت های ارگان ها و ساختارهای دولتی، بنابر دیدگاه ها و نظرات خودی و تجربه اندوخته شده مسلکی داشته باشند".

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала