حجرات ستونی: دارو ضد پیری

© Fotolia / Alexander Raths حجرات ستونی
حجرات ستونی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
حجرات ستونی که کشف آنها یکی از سه حادثه بسیار مهم در بیولوژی قرن بیستم در پهلوی تعیین ساختار DNK و تعبیر و تفسیر جینوم انسان شمرده میشود، مدعی آنست، تا در آینده به طبابت احیایی مبدل گردد.

دانشمندان جاپانی توانسته به کمک حجرات ستونی اپیدیرمیس و پیازهای دارای قابلیت حیاتی موها را احیا کنند. اگرچه تجربه بالای موش های لابراتوری انجام میشد، دانشمندان باور دارند که در آینده نه چندان دور به کمک حجرات ستونی آنها میتوانند هر ارگان بدن انسان را پرورش یا احیا نمایند. در روسیه، جای که مرگ و میر از امراض قلبی — ریوی بسیار بلند است، دانشمندان به آزمایشات لابراتوری حجرات ستونی برای معالجه امراض قلبی — ریوی بسیار نزدیک شده اند.
تا زمانیکه بدن انسان وضع خوب داشته باشد، حجرات ستونی بصورت آزادانه و مستقلانه در داخل آن در دوران می باشند. ولی با دریافتن سیگنال کدام عارضه، آنها خود را به سرعت بسوی ارگان صدمه دیده می رسانند و به حجرات ضروری بدن (حجرات استخوانی، حجرات لشم غضلاتی، گرده ها، عصبی و غیره) مبدل میگردند. بدن انسان در حدود 50 میلیارد حجرات ستونی وجود دارند که بصورت منظم تجدید میشوند. ولی با گذشت سال ها تعداد آنها به شدت کاهش می یابد. آنها تا 20 سالگی روبه کاهش میروند و وقتیکه انسان به سن 70 سالگی میرسد، تعداد بیسار ناچیز آنها باقی می ماند. برعلاوه این، حجرات ستونی بدن مسن آنقدر همگانی نیستند: آنها هنوز به حجرات خون تبدیل شده میتوانند، اما به حجرات عصبی تبدیل شده نمی توانند.
حجرات ستونی مصنوعی به تعویض حجرات تنبل، کهنه یا مریض بدن کمک میکنند، تا زندگی فعال ادامه دهند. ولی این شیوه 100% کار نمی دهد. چنین بوده میتواند که حجرات بیگانه را سیستم مصوونیت بدن رد میکند. همچنان خطر انکشاف امراض سرطانی نیز مستثنی شده نمی تواند. با پیروی از اصل — ضرر نه رسان!، طبی، دانشمندان روسیه وسیله بی مانند را ساخته که به فعال ساختن تولید حجرات ستونی خودی در بدن انسان مساعدت میکند.
این طرح خلاق که طراحان آن ولادیسلاف دیگین و پسرش یوری دیگین می باشند، بنام «ستولوگین» مسمی شده است. یوری دیگین در مصاحبه با رادیو «سپوتنیک» گفت، این دارو توامیت تعادل مناسب بین موثریت و بی خطربودن بوجود می آورد:
تاریخ ساختن «ستولوگین» از سفارش اکادمی طبی — نظامی برای احیای مصوونیت اعضای عمله تحت البحری ها منشا میگیرد. این مردم هستند که طی مدت 6 ماه در سفر بحری در تحت البحری دارای ریاکتور اتمی به سر می برند. و قتیکه آنها بر میگردند، سیستم مصونیت بدن آنها در سطح بسیار پائین قرار دارد. داروی ضرور بود که وظایف سیستم مصونیت بدن را بصورت موثر احیا کند. و «ستولوگین» — پیپتید نسل سوم و حتی چهارم می باشد. میکانیزم فعالیت آن تشویق ترشح حجرات خودی ستونی در بدن می باشد. در بدن این پروسه بصورت خودبخودی عیار شده، ولی، با تاسف، با بالارفتن سن این پروسه بطی میشود. در میتود ما به بدن هیچ چیزی بیگانه وارد ساخته نمی شود، ولی ترشح حجرات ستونی خود یک ونیم — دو برابر افزایش می یابد. و این کار بسیار خوب می باشد، به خاطریکه اگر افزایش ده برابر و یا چند برابر می بود، پس در مورد بی خطری بدن مشکلات بوجود آمده میتوانست. در عین حال ما نه از حجرات نطفه القاح شده و نه هم از حجرات فریتال استفاده نمی کنیم. این پیپتید است که از سه امینواسید متشکل می باشد که به بدن به مثابه «کلید» با نرمی و امن اندک اندک سیستم «پیچکاری میشود» که مسوولیت ترشح حجرات ستونی خود بر دوش دارد".
این پیشرفت علم روسیه پوتنسیال عظیم نه تنها برای بلندبردن خواص حفاظتی بدن، بلکه برای توانبخشی بعد از مریضی های سنگین و تهدیدکننده و همچنان بلندبردن مصوونیت بعد از تشعشعات رادیواکتیف، دارا می باشد. «ستولوگین» همین اکنون جهت عرضه به بازارهای امریکا، کانادا و کشورهای دیگر اماده میشود. داروهای قبلی این دانشمندان بر اساس پیپتید نیز توسط جوازهای بین المللی تائید و از جعل نمودن حفاظت شده اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала