دوازده سرباز ارتش افغانستان در یک حمله انتحاری کشته و 26 تن دیگر زخمی شدند

© REUTERS / Omar Sobhani افغانستان
افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ننگرهار در شرق افغانستان، از ولایت ‌های ناامن این کشور به شمار می‌رود.

سپوتنیک،‌ کابل: وزارت دفاع افغانستان اعلام کرده که در نتیجه یک حمله انتحاری در ولایت ننگرهار،‌ در شرق این کشور، دوازده تن از سربازان ارتش کشته و بیست و شش نفر دیگر زخمی شده‌اند.
وزارت دفاع در اعلامیه‌ای می‌افزاید که این حمله ساعت چهار بعد از ظهر دوشنبه، 11 اپریل، در منطقه دوراهی درونته ولایت ننگرهار صورت گرفته است.
به نقل از این وزارت، یک انتحارکننده سوار بر یک سه‌چرخه، موتر حامل سربازان ارتش را که از ننگرهار به سمت کابل در حرکت بود،‌ هدف قرار داده است. این سربازان تازه به جمع این نیروهای ارتش افغانستان پیوسته بودند.
در همین‌حال، مقام‌های محلی ولایت ننگرهار شمار زخمیان این حمله انتحاری را بیشتر از رقم اعلام شده توسط وزارت دفاع بیان کرده‌اند. دفتر والی ننگرهار در اعلامیه‌ای می‌گوید که در این حمله 38 تن از سربازان ارتش زخمی شده‌اند.
مسوولیت این حمله تروریستی را تاهنوز گروهی به عهده نگرفته است.
این حمله زمانی به وقوع پیوسته است که قبل از ظهر همین روز،‌ انفجار بمب جاسازی شده در کنار جاده‌ای در کابل،‌ جان دو تن از کارمندان وزارت تعلیم و تربیه افغانستان را گرفته و هفت تن دیگر را زخمی کرد.
ننگرهار در شرق افغانستان، از ولایت ‌های ناامن این کشور به شمار می‌رود. در برخی از شهر‌های ای نولایت به ویژه ولسوالی اچین جنگجویان گروه تروریستی داعش فعالیت دارند و بارها با نیروهای امنیتی افغانستان درگیر شده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала