امریکا از تبصره بر خواهش اوباما از پوتین امتناع ورزید

© Sputnik / Vladimir Vedorenko /  مراجعه به بانک تصاویر قصر سفید
قصر سفید - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
قصر سفید از آزادسازی تبعه امریکایی در سوریه استقبال نمود، ولی از تبصره بر اعلامیه وزارت خارجه روسیه راجع به اینکه رئیس جمهور بارک اوباما شخصاً از رئیس جمهور ولادیمیر پوتین راجع به مساعدت در این مساله خواهش نموده بود، امتناع ورزید.

جینیفیر فریدمن نماینده قصر سفید گفت:"ما بطور کل خبر راجع به آزادسازی تبعه امریکا توسط مقامات سوریه تائید می کنیم و از آن استقبال می نمائیم و طوریکه شما میدانید، امریکا تمام شیوه های ممکن آزادسازی امن امریکایان را بررسی میکند که مفقودالاثر شناخته میشوند و یا در سوریه به اسارت گرفته شده اند".
فریدمن در پاسخ خواهش راجع به تبصره بر سخنان نماینده وزارت خارجه روسیه راجع به خواهش از جانب اوباما گفت:"آنچه که به مذاکرات یاداوری شده از طرف شما مربوط میگردد، من در این باره تبصره ندارم".
در روز پنجشنبه رسانه های امریکایی راجع به آزادسازی تبعه امریکایی در سوریه خبر دادند. نماینده رسمی امریکا نام شخص آزادشده را نه گرفت، ولی ژورنالیستان خبر دادند که این کیوین داوس 33 ساله است. وزارت خارجه امریکا در روز جمعه آزادسازی امریکایی را تائید نمود و تدقیق ساخت که مسکو به این کار مساعدت نموده است.
بعداً مارییه زاخارووا نماینده رسمی وزارت خارجه روسیه به ژورنالیستان خبر داد که بارک اوباما شخصاً از رئیس جمهور ولادیمیر پوتین در باره مساعدت در امر جستجوی اتباع امریکا که شاید در خاک سوریه قرار داشته باشند، خواهش بعمل آورده بود. زاخارووا همچنان نام شخص آزادشده را تائید کرد و خبر داد که در تاریخ 1 اپریل داوس در طیاره ترانسپورت نظامی روسیه به مسکو انتقال داده شد و به نمایندگان سفارت امریکا تسلیم داده شد و به زودی روسیه را ترک کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала