رئیس جمهور غنی چی میخواهد

© Sputnik / Zuhal Sarhadاشرف غنی
اشرف غنی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رییس جمهور باز هم از همه گره های شورشی نام برد٬ اما باز هم از طالبان منحیث گروه هراس افگن سخن به زبان نمی آورد٬ دلیل چه است؟

در این هفته توجه مرا صحبت های رییس جمهور غنی در کنفرانس بورد هماهنگی و نظارت مشترک حکومت افغانستان و جامعۀ جهانی جلب کرد. رییس جمهور غنی گفت: «افغانستان از سوی القاعده، داعش، گروه‌ های هراس ‌افگن خارجی و منطقه‌ یی هدف قرار می ‌گیرد. » در حالی که جنرال چارلی کلیفلند سخنگوی ماموریت حمایت قاطع در افغانستان در سخنان خود گفت که طالبان هنوزهم در افغانستان از خطرناک ترین گروه های مسلح میباشد.
رییس جمهور باز هم از همه گره های شورشی نام برد٬ اما باز هم از طالبان منحیث گروه هراس افگن سخن به زبان نمی آورد٬ دلیل چه است؟ آغای غنی می خواهد تفهیم نماید که اصلا طالبان دشمن و هراس افگن نیستند و همه گروه های که از آنها نا م برد٬ دشمنان خارجی استند. سوال پیدا میشودکه آیا این ولسوالی ها و قرات و قصبات کشور که تحت تسلط حاکمیت نیست٬ درآنجا طالبان نیستند؟ و تحت تصرف القاعده ٬ داعش و نیرو های هراس افگن خارجی استند. دیگر اینکه ریس جمهور می گوید: "ما با پنجمین موج خشونت جهانی مواجه هستیم، موج اول آن به انارشی انقلابی مبدل شد، ولی حالا در پنجمین موج این قرار داریم، اگر چهار موج قبلی را ما ببینیم هر کدام ۲۰ تا ۳۰ سال دوام یافت، ولی حالا نیاز است که آن را مهار سازیم." هدف ریس جمهور از این امواج چیست؟ در این موارد و همچنان در مسایل اقتصادی که ریس جمهور در صحبت های خود مطرح نمود ٬ من از محترم عطیق الله امرخیل آگاه در مسایل سیاسی و سیف الدین سیحون آگاه در مسایل اقتصادی دعوت نمودم. شما می توانید با کلیک نمودن لینک پاین برنامه صوتی را و بشنوید:

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала