قوای امریکا به افغانستان بر میگردد

© US Army / SPC Gul A Alisanجنگ در افغانستان
جنگ در افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت خارجه روسیه برگشت نیرو های امریکا به افغانستان را نسبت فعال شدن طالبان حدف نمیکند

ضمیر قبولوف نماینده خاص رئیس جمهور روسیه در امور افغانستان و رئیس دیپارتمنت دوم آسیا وزارت خارجه روسیه به این عقیده است که ممکن با فعال شدن طالبان و خطر شکست قوای مسلح، امریکا در پلان خروج نیروهای خود از افغانستان تجدید نظر نماید.

ایالات متحده امریکا بخاطر جلوگیری از شکست سیاسی و نظامی خود در افغانستان مجبور خواهد شد تا نیروهای خود را دوباره به افغانستان اعزام نماید.

به گفه وی، امریکای ها در یک مدت زمان زیاد را به صحبت ها در مورد انکه چطور قوای مسلح افغانستان را آماده نمایند، ضایع کردند. اما تا کنون نبرد ها نشان داده است که وضع کشور بسیار متشنج میباشد.

امریکا هراس دارد که ممکن امسال طالبان فعالیت های مسلحانه خود را در قلمرو افغانستان توسعه دهند و مناطق جدید اداری را تحت کنترول بگیرند، حتی ممکن شهر های بزرگ چون کابل را تهدید نمایند.

طالبان منتظر نمی باشند تا امریکا قوای مسلح افغانستان را آماده نبرد نماید. ممکن این مساله در جریان 1-2 سال فیصله شود. هرگاه قوای مسلح افغانستان با شکست جدی مواجه شود، ممکن با عث سقوط دولت کابل شود. در آنصورت امریکا وقت را ازدست میدهد.

«وضع افغانستان روز به روز وخیم تر میشود. اگر به آمادگی قوای مسلح افغانستان توجه جدی نگردد، شاید این درگیری ها به نقطه نهائی بحران خود برسد».

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала