منبع: گروپ مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا در باره قرباغ کوهی تشدید منازعه را مورد بحث قرار میدهد

© Photo / OSCE/Mikhail Evstafievسازمان امنیت و همکاری اروپا
سازمان امنیت و همکاری اروپا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
گروپ مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا در باره قرباغ کوهی در هفته آینده در ویانا جلسه نوبتی، جای که تشدید اوضاع در ناحیه منازعه مورد بحث قرار خواهد گرفت، برگزار میکند. در این باره یک منبع در این سازمان در روز شنبه به خبرگزاری «ریا نووستی» خبر داد.

وزارت دفاع آذربایجان راجع به آتشباری از جانب نیروهای مسلح ارمنستان اعلام میدارد و وزارت دفاع ارمنستان در عین حال راجع به «فعالیت های تهاجمی» از جانب آذربایجان خبر داده است.
منبع سازمان امنیت و همکاری اروپا گفت:"با درنظرداشت تشدید ممتد در خط تماس منازعه ارمنستان — آذربایجان و نقش سازمان امنیت و همکاری اروپا در مساعدت به حل منازعه، در ویانا در هفته آینده در چارچوب مشورهای منظم سه گانه روسا در باره قرباغ کوهی (روسیه، امریکا، فنلند) که طوریکه انتظار میرود، اعضای گروپ مینسک که یک عده دول عضو سازمان امنیت و همکاری اروپا تشکیل گردیده، راجع به اوضاع و اقدامات بعدی روسا در باره جستجوی طرق مساعدت به حل هرچه زودتر این منازعه طولانی، مطلع خواهند ساخت".
گروپ مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا که ریاست آن را روسیه، امریکا و فرانسه بر دوش دارند، مصروف حل منازعه در قره باغ کوهی می باشد. در این گروپ همچنان ارمنستان، آذربایجان، بیلوروسیه، جرمنی، ایتالیا، سویدن، فنلند و ترکیه شامل می باشند.
ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه جناح های درگیر در منازعه در قره باغ کوهی را به آتش بس دعوت نموده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала