اسناد نو منتشر شده که در باره روابط ترکیه با جنگجویان داعش گواهی میدهند

© REUTERS / Dado Ruvicیک تایید دیگر بر همکاری نفتی داعش با ترکیه
یک تایید دیگر بر همکاری نفتی داعش با ترکیه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مصاحبه با جنگجوی اسیر عضو گروه تروریستی «دولت اسلامی» (داعش) به دسترس شبکه تلویزیونی «RT» قرار گرفته که درآن داعشی می گوید که دسته های دفاع خودی کردان (YPG) با آزاد کردن یکی از شهرها روابط ترکیه و تروریست ها را بر هم زدند.

این تروریست که خود را احمد معرفی کرد، گفت:" ما مدت طولانی در آنجا مستقر بودیم و حتی گاهی البته با کمک اردوی ترکیه از طریق این راه آهن به ترکیه وارد می شدیم…همکاری با سرویس های اطلاعاتی و ارتش ترکیه در سطح عالی بود اما در واقع نمی دانم که آنها درباره چه به توافق می رسیدند اما این توافق ها دقیقا درباره چیزهای متقابلا سودمند بودند."
داعشی خبر داد که قبل از تصرف تل ابیاض توسط نیروهای کرد از طریق این شهر از ترکیه مواد غذایی و تجهیزات ارسال می شدند.
احمد گفت:" قبل از افتادن کنترول تل ابیاض و سلوک به دست حزب کارگران کردستان ، اکثریت افراد مسلح خارجی از طریق تل ابیاض و سلوک می آمدند". این داعشی افزود آمدن جنگجویان و همچنین ارسال مواد غذایی از ترکیه بطور آشکار صورت می گرفت. وی خاطرنشان ساخت از این طریق همچنین وسایل و دستگاه هایی ارسال می شد که نظامیان ترکیه آنها را به سازمان های تروریستی می فروختند.
تروریست اسیر همچنین کشفیات گروه فیلم برداری «RT» که خرید و فروش غیر قانونی نفت بین داعش و ترکیه را ثابت می سازند، تائید کرد.
احمد به خبرنگاران گفت:" ما موترهای ترکیه را دیدیم. قبلا ما می دانستیم که افراد غیر نظامی نفت می خرند اما من فکر نمی کنم افراد غیر نظامی به چنین مقادیر بسیار زیاد به نفت نیاز داشته باشند و بعداً فهمیدیم که تمام مواد نفتی را ترکیه می خرد. موترهای و ماموران ادارات استخباراتی ترکیه می آمدند…. تانکرهای بزرگ نفتی به ظرفیت 1000 یا 2000 لیتر از طریق تل ابیاض می آمدند".

RT films trove of jihadist docs providing a stunning insight i…

ISIS, oil & Turkey: Stunning insight into illegal links#EXCLUSIVE via RT Documentary

Опубликовано RT Play 24 марта 2016 г.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала