کری – امریکا خواهان بازگشت به دیالوگ نورمال با روسیه می باشد، در این جهت پیشرفت وجود دارد

© Sputnik / Sergey Guneev /  مراجعه به بانک تصاویر رئیس جمهور ولادیمیر پوتین و جان کری وزیر خارجه امریکا
رئیس جمهور ولادیمیر پوتین و جان کری وزیر خارجه امریکا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
واشنگتن خواهان بازگشت به دیالوگ نورمال با مسکو می باشد، در این جهت پیشرفت وجود دارد. این نظر را جان کری وزیر خارجه امریکا اظهار داشت.

کری در مصاحبه با تلویزیون «روسیه — 24»، ضمن پاسخ به سوال راجع به اینکه، آیا امریکا و روسیه به دیالوگ نورمال برخواهد گشت یا خیر، اعلام داشت:" ما خواهان بازگشت به آن می باشیم. ما در زمینه پیشرفت داریم".
وزیر خارجه امریکا همچنان اشاره کرد که باوجود اختلافات بین مسکو و واشنگتن، او و سرگی لوروف وزیر خارجه روسیه میتوانند بصورت «مثمر» و «موثر» باهم یکجا کار کنند.
کری اعلام داشت:"فکر میکنم که بین ما و سرگی لوروف وزیر خارجه فدراسیون روسیه مناسبات بسیار مثمر بوجود آمده و ما توانستیه ایم اختلافات را کنار بگذاریم و باهم یکجا کار مثمر انجام دهیم".
کری محتوای بکس را «راز» حیرت آور برای پوتین خواند.
جان کری وزیر خارجه امریکا محتوای بکس سرخ را که در آن چیزی «حیرت آور خوش آیند» برای ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه آورده، افشا نکرد.
کری در پاسخ به خواهش ژورنالیستان معلومات داد که در بکس چه قرار دارد و گفت:"این راز است. تنها برای پوتین و من میدانم که در آنجا چه قرار دارد".
کری در روز چهارشنبه به مسکو آمد و او از طیاره با بکس سرخ برآمد. پوتین در مذاکرات به این توجه مبذول داشت و گفت، «من ورود شما را دیدم و نگران شدم. از یک طرف، این بسیار دموکراتیک است. و از طرف دیگر، آیا هیچکسی نبود که بکس وزیر خارجه را ببرد؟ من فکر کردم که شما کدام چیزی گرانبها آوردید که بر هیچکس اعتماد کرده نمی توانستید. یا در آنجا پول بود؟" — پوتین پرسید، و با شوخی پیشبینی کرد که پول برای آن ضروری بود، تا «چانه بزنیم».

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала