مجازات دسپلینی نظامیان امریکایی به ارتباط ضربه هوایی بر شفاخانه در شهر قندوز افغانستان

© AFP 2023 / Nasir WAQIF نظامیان امریکایی به ارتباط ضربه هوایی بر شفاخانه در قندوز افغانستان مورد مجازات دسپلینی قرار گرفته اند
نظامیان امریکایی به ارتباط ضربه هوایی بر شفاخانه در قندوز افغانستان مورد مجازات دسپلینی قرار گرفته اند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
بیش از 12 نظامی امریکایی به ارتباط ضربه نیروی هوایی بر شفاخانه «دوکتوران بدون سرحد» در شهر قندوز افغانستان که در نتیجه آن 42 نفر کشته شده بودند، مورد مجازات دسپلینی قرار گرفته اند. در این باره آژانس اسوشیتید پرس به نقل از یک منبع در نیروهای مسلح امریکا خبر داده است.

منبع آژانس خبر داده که مجازات نظامیان به ارتباط این حادثه عمده تاً خصوصیت دسپلینی دارد و اتهامات جنایی وارد نه شده بودند. سربازان عادی و بریدمنان مجازات شده و جنرالان در جمله آنها شامل نمی باشند.
رسماً در باره مجازات نظامیان تا به حال خبر داده نشده است. طبق معلومات آژانس، نتائیج تحقیقات نظامی به شکل قسماً تصحیح شده در روزهای آینده نزدیک اعلام خواهند شد.
سازمان «دوکتوران بدون سرحد» از تبصره بر معلومات نو راجع به مجازات نظامیان امتناع ورزیده است. ساندرا موریلو نماینده رسمی سازمان اظهار داشت که تبصره تا زمانی صورت نخواهد گرفت، تا پنتاگون به سازمان راجع به فیصله خود خبر ندهد یا در باره آن رسما اعلان نکند.
شفاخانه سازمان بین المللی «دوکتوران بدون سرحد» در شهر قندوز افغانستان که در آن 200 نفر قرار داشت، در تاریخ 3 اکتوبر سال گذشته در نتیجه بمباردمان نیروهای امریکایی قسماً تخریب شده بود. طبق معلومات سازمان «دوکتوران بدون سرحد»، در نتیجه بمباردمان 42 نفر قربانی شدند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала