پاکستان میخواهد خریداری طیارات F-16 را از امریکا افزایش دهد

© AFP 2023 / Stringerنیروی هوایی پاکستان
نیروی هوایی پاکستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پاکستان خریداری طیارات جنگی متنوع را افزایش میدهد

پاکستان جهت افزایش حجم واردات طیارت شکاری F-16 امریکایی تلاش می ورزد و همچنان روسیه و فرانسه را به مثابه صادرکنندگان بالقوه برای نیروی هوایی خود بررسی میکند. در این باره هفته نامه Jane's Defence Weekly انگلستان خبر داده است.
طبق معلومات هفته نامه، پاکستان جهت خریداری 10 طیاره شکاری کثیرالستفاده F-16 دیگر در صورت انجام معامله فعلی در باره صدور هشت طیاره مشابه تلاش خواهد کرد.
طوریکه یک منبع در حکومت پاکستان به هفته نامه خبر داد، "این کار امکانات نیروی هوایی کشور را در باره کاهش زیان ضمنی در جنگ علیه تروریستان که اکثراً در بین مردم ملکی پنهان میشوند، افزایش خواهد داد". او همچنان اظهار داشت که اسلام آباد "فیصله اصولی در باره خریداری 10 طیاره شکاری کثیرالستفاده F-16 اتخاذ نموده، اگرچه موعد دقیق سفارش هنوز تعیین نشده است". طبق معلومات مامور پاکستانی، "نیروی هوایی پاکستان باید تا سال 2020 به تعداد 190 طیاره از صف نیروی هوایی خارج سازند که کشور را به جستجوی وریانت های مختلف مجبور می سازد".
او گفت:"مقاومت شدید کانگرس در باره فروش تعداد محدود متشکل از هشت طیاره به پاکستان ناامیدکننده بود. ما از همینرو تامین کنندگان دیگر جستجو می کنیم و روسیه و فرانسه را بررسی می کنیم".
به گفته موصوف، "طیارات فرانسوی نسبت به طیارات روسیه بسیار گران است، اگرچه هر دوی آنها یکسان خوب می باشند".

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала