رسانه ها راجع به خواست مقامات امریکایی جهت دسترسی بر مکاتبه در WhatsApp خبر داده اند

© Vivian Seefeldنظام قضایی امریکا
نظام قضایی امریکا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مقامات امریکا طرق دسترسی بر مکالمات استفاده کنندگان بزرگترین پیام آور WhatsApp مورد بحث قرار میدهند.

در این باره روزنامه نیویارک تایمز به نقل از منابع آگاه نوشته است. در این روزها ماموران حکومتی در رژیم محرم این موضوع را مورد بحث قرار دادند که چگونه مساله دسترسی بر اطلاعات محفوظ شفری و مکالمات تیلفونی WhatsApp (این پیام آور به فیس بوک تعلق دارد) را حل کنند. در این باره روزنامه خبر داده است.
در جریان تحقیق جنایت (اینکه کدام جنایت، در مقاله مشخص نشده، ولی صحبت بر سر تروریزم مطرح نمی باشد) محکمه نظارت ارگان های حراست حقوق را بر تیلفون های مظنونین منظور کرد، ولی نسبت شفری بودن WhatsApp آنها نتوانستند بر ضمیمه دسترسی پیدا کنند. از همینرو جروبحث ها بوجود آمدند که چگونه میتوان از این شفرها جلوگیری کرد.
در سال 2015 پیام آور WhatsApp شفری ساختن را بکار برد که به مقامات امکان دسترسی بر اطلاعیه ها و شنیدن مکالمات تیلفونی را حتی باوجود فیصله مربوطه محکمه فراهم نمی سازد.
روزنامه نیویارک تایمز خبر میدهد که ماموران حکومتی تا به حال به فصیله مشخص نه رسیده اند. ولی در زمینه منازعه علنی کمپنی اپل و اف بی ای در باره شکستاندن سمارت فون تروریست جنجال قضایی با WhatsApp میتواند به مرحله جدید در مناقشه اداره رئیس جمهور بارک اوباما با کمپنی های تخنالوژیکی راجع به شفری بودن اطلاعات، امنیت و محرمیت اطلاعات مبدل گردد. نمایندگان وزارت عدلیه امریکا و WhatsApp از تبصره امتناع ورزیدند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала