آغاز اولین ماموریت در تاریخ برای جستجوی زندگی در مریخ

© Sputnik / Alexander Kovalev /  مراجعه به بانک تصاویر اولین ماموریت در تاریخ برای جستجوی زندگی در مریخ امروز از بایکانور آغاز میشود
اولین ماموریت در تاریخ برای جستجوی زندگی در مریخ امروز از بایکانور آغاز میشود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
امروز از میدان فضایی بایکانور ماموریت برای جستجوی زندگی در سیاره سرخ «اکزومارس — 2016» که نتیجه مساعی مشترک روسیه و اتحادیه اروپایی شمرده میشود، آغاز میگردد.

یکی از بی نظیرترین مجتمع ها که در این ماموریت بکار گرفته شده، در همکاری با انستیتوت تحقیقات فضایی اکادمی علوم روسیه طراحی شده است. نمایندگان آژانس فضایی روسیه و آژانس فضایی اروپایی پرواز را سرآغاز خواندند که میتواند بر دستاوردهای نو در عرصه تسحیر فضا منجر شود.

به سیاره سرخ دستگاه مداری Trace Gas Orbiter و مودول اداره شونده از فاصله دور Schiaparelli فرستاده میشوند. آنها به مریخ بعد از مدت زمان تقریباً هفت ماه خواهند رسید. طوریکه انتظار میرود، مودول به اتموسفیر سیاره در تاریخ 19 اکتوبر وارد خواهد شد و در این وقت TGO به مدار وارد خواهد شد.

خبرگزاری «ریا نووستی» به نقل از تبصره نماینده کارپوریشن دولتی فضایی روسیه خبر میدهد:"وظیفه اساسی ماموریت سال 2016 — جستجوی ثبوت های موجودیت گاز میتان در اتموسفیر سیاره می باشد که به تمام جهان موجودیت زندگی یا فعالیت در حال حاضر یا در زمان گذشته در مریخ ثابت خواهد ساخت و همچنان تخنالوژی های کلیدی را برای دومین ماموریت «اکزومارس» که در سال 2018 در نظر می باشد، آزمایش خواهد کرد".

ایگور کاماروف رئیس آژانس فضایی روسیه و لیف زیلیونیی رئیس انستیتوت تحقیقات فضایی اکادمی علوم روسیه در جریان کنفرانس کوتاه مطبوعاتی برای ژورنالیستان در بایکانور اعلام داشتند که ماموریت «اکزومارس» فقط «آغاز کار» پروژه های موثر در عرصه تسخیر فضا می باشد. این امر مستثنی شده نمی تواند که در آینده ماموریت های نو همچنان به مهتاب و زهره راه اندازی خواهند شد.

کاماروف همچنان خاطرنشان ساخت که «اکزومارس- 2016» امکان خوب «باقی گذاشتن همه پرابلم ها در زمین و توسعه همکاری در فضا محسوب میشود».

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала