گروه های اپوزیسیون سوریه در مذاکرات صلح شرکت می کنند

© REUTERS / Michael Dalderمذاکرات سوریه روز یکشنبه در ژینیو از سر گرفته می شود
مذاکرات سوریه روز یکشنبه در ژینیو از سر گرفته می شود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
گروه های عمده اپوزیسیون سوریه می‌گونید، در مذاکرات صلح که در روز یکشنبه برگزار میشود، شرکت می کنند.

در مذاکرات که روز جمعه گذشته میان اعضای کمیته دیالوگ ریاض و گروه های مخالف سوریه انجام شد، اپوزیسیون سوریه اعلام داشت که در دور تازه مذاکرات سوریه که در ژینیو برگزار می‌شود، اشتراک خواهند کرد.
طوریکه انتظار میرود، این مذاکرات بر تشکیل حکومت آینده، برگزاری انتخابات در جریان هژده ماه و طرح قانون اساسی جدید سوریه متمرکز خواهند بود.
اپوزیسیون سوریه همچنان روی موقف خود تاکید کرده گفت که بشار اسد رئیس جمهور فعلی سوریه در حکومت آینده این کشور جا نخواهد داشت.
دور جدید مذاکرات سوریه پس از آن امکان پذیر شد که روسیه و امریکا روی آتش بس در سوریه توافق کردند.
در نشریه اطلاعاتی مرکز روسیه در باره آشتی گروه های متخاصم در سوریه گفته شده که تعداد مجموعی گروه های که راجع به وفاداری شان به رژیم قطع عملیات جنگی در سوریه اعلام داشته، از 40 گروه تجاوز نموده است.
در اطلاعیه گفته شده:"در جریان یک شبانه روز گذشته توافق راجع به آتش بس با قوماندانان پنج دسته به تعداد مجموعی تا 550 نفر که در ولایت دمشق فعالیت میکنند، حاصل شده است. تعداد مجموعی گروه های که راجع به وفاداری شان به رژیم قطع عملیات جنگی در سوریه اعلام داشته، از 40 گروه تجاوز نموده است".
طبق معلومات وزارت دفاع روسیه، مذاکرات با رهبران چهار گروه مسلح که در ولایات دمشق، دیرعا و حما فعالیت میکنند، ادامه دارد.
درگیری های مسلحانه در کشور سوریه از ماه مارچ سال 2011 تا به امروز ادامه دارند. بر اساس اطلاعات موجود سازمان ملل متحد، این درگیری ها تاکنون بیش از 200 هزار نفر کشته بر جای گذاشته است. نیروهای اردوی سوریه با شورشیان مسلح از گروه های گوناگون مبارزه می کند. مهمترین و بزرگترین این گروه ها، گروه تروریستی «دولت اسلامی »(داعش) و گروه جبهه النصره شمرده میشوند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала