افتتاح نمایشگاه نقاش افغان در مسکو

© Sputnik / Zuhal Sarhadپیکان
پیکان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
به گفته بازدیدکنندگان این نمایشگاه، زیبایی آثارهنرمند افغان به تصویر کشیدن زندگی ساده افغانها

در مسکو در مرکز بین المللی "فرهنگ و ادبیات سلاوی" نمایشگاه نقاش افغان محمد ذبیح پیکان برگزار شد. در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه شخصیت های فرهنگی روسیه و افغانستان دعوت شدند.
به گفته بازدیدکنندگان این نمایشگاه، زیبایی آثارهنرمند افغانستان به تصویر کشیدن زندگی ساده افغانها و یکی دیگر از ویژگی های کار وی استفاده مخمل به جای بوم میباشد.
محمد ذبیح پیکان در سال 1974 در افغانستان تولد شده است. ذبیح از سن 6 سالگی کار رسامی را اغاز کرده است. وی مدت چهار سال در مکتب نقاشی ثنایی در کابل درس خوانده و اولین نمایشگاه اثار خود را در همانجا راه اندازی نمود. این اولین نمایشگاه در تاریخ مکتب بود ، که شاگرد 16 ساله ان 50 اثر خود را در ان به معرض نمایش گذاشت. در سال 1991 در نمایشگاه هنری در مرکز علم و فرهنگ شوروی در کابل ذبیح پیکان 70 تابلوی خود را به نمایش گذاشت.
در سال 1999 ذبیح پیکان به روسیه امد و فعالیت هنری خود را درینجا ادامه داد.
در سال 1999 اولین نمایشگاه ذبیح پیکان در پایتخت روسیه برگذار گردید ، که در ان 45 اثر او — مناظر روسیه و افغانستان ، پورتریت ها ، موضوع مشرق زمین و میناتوری به نمایش گذاشته شده بودند. برای اولین بار اثار با رنگ روغنی در روی مخمل به معرض نمایش قرار داده شدند. در همان سال در مسکو یک نمایشگاه دیگر نقاش سازماندهی گردید. بیشترین تعداد اثار نقاش در سال 2001 در پوهنتون دوستی ملل روسیه نمایش داده شد ، که از جمله 70 تابلو 20 تابلو روی مخمل کار شده بودند.
همچنین آثار نقاشی این هنرمند افغان در دومای روسیه واقع در مسکو نیز برگزار شده بود.
در این نمایشگاه که بیش از ده ها اثر آقای پیکان به نمایش گذاشته شده بود، مورد استقبال بازدیدکنندگان قرار گرفت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала