هاکران نسبت بیسوادی به غارت موفق نشدند

© REUTERS / Kacper Pempel/Files حملات هاکران
حملات هاکران - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اشتباه املایی که هاکران مرتکب شده به آنها امکان برداشت یک میلیارد دالر را از حسابات بانک مرکزی بنگله دیش فراهم نه ساخت.

طوریکه خبر داده شده، گروپ هاکران سیستم بانک مرکزی بنگله دیش را در اوایل فبروری سال روان شکستاندند. بعد از دریافت معلومات راجع به حسابات، آنها درخواست های را به بانک فدرالی ذخیره در نیویارک، جای که ذخایر طلا و اسعار بنگله دیش نگهداری میشوند، راجع به انتقال پول از حسابات بانک مرکزی بنگله دیش به حسابات سازمان های Shalika Foundation در شریلانکا و فلیپین ارسال داشتند. جنایتکاران هنگام نوشتن یک درخواست در نوشتن نام سازمان مرتکب اشتباه شدند و بجای Foundation آنها Fandation نوشتند.
طبق گزارش خبرگزاری «ریا نووستی»، جنایتکاران در ابتدا چهار درخواست ارسال داشته بودند که به اساس آنها مبلغ 81 میلیون دالر دریافت کرده بودند که بزرگترین دغل بازی در عرصه بانکی شمرده میشود. اشتباه املایی که در درخواست پنجم رخ داده بود، رهبری بانک فدرالی ذخیره را نگران ساخت و انتقال مبلغ 20 میلیون دالر نوبتی را فسخ کرد.
مقامات بنگله دیش گناه این حادثه را بر دوش مقامات بانک امریکایی می گذارند که به انتقال مبالغ هنگفت از حسابات دولتی به حسابات خصوصی توجه مذول نداشته بودند. طبق تحقیقات انجام شده معلوم گردیده که نام Shalika Foundation در فهرست سازمان های غیرتجارتی راجسترشده در شریلانکا وجود ندارد.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала