امریکا به روسیه اسناد دزدی شده با امضای ستالین و پیتر 1 بازگرداند

© REUTERS / Alexander Zemlianichenkoجان تیفت سفیر امریکا
جان تیفت سفیر امریکا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
بازگرداندن اسناد دزدی شده به روسیه

در مقر سفیر امریکا در مسکو حادثه تاریخی رخ داد: 28 سند بی مانند روسیه با امضاهای اصلی که بعد از فروپاشی اتحاد شوروی دزدی شده بودند، به روسیه بر گشتند. آنها چندی قبل بصورت تصادفی توسط مقامات امریکایی در خاک امریکا یافت شده اند. دیروز مراسم رسمی بازگرداندن کاغذات ارزشمند به وطن برگزار شد. در جمله آنها، منجمله، فرمان شخصی پیتر 1 مورخ 3 اپریل سال 1715 که به پرداخت معاشات افسران خارجی در خدمت روسیه وقف شده، نیز شامل می باشد. در پهلوی فرمان — حکم یوسیف ستالین کمیسار مردمی دفاع اتحاد شوروی مورخ 14 مارچ سال 1944 که توسط پنسل سرخ امضا شده در جمله این اسناد شامل است.
چنین اسناد و همچنان آثار هنری ناپدیدشده از روسیه: تابلوها و رسم ها — همه به وطن تاریخی برگشته اند. جالب اینکه مقامات روسیه حتی راجع به ناپدیدشدن برخی از این اسناد نمی دانستند، از همینرو حالا این مساله بالا میگردد که کدام اسناد دیگر ارزشمند وجود نخواهند داشت. ولی طوریکه این حادثه نشان میدهد، حتی در سال های دشوار همکاری های متقابل دیپلوماتیک روسیه و امریکا ادامه داشت.
میخواهیم یاداوری نمائیم که دیروز جان تیفت سفیر امریکا طی مراسم رسمی به جانب روسیه 28 سند ارزشمند تاریخی سپرد که از فدراسیون روسیه قبلاً بیرون برده شده بودند. در مراسم کارمندان وزارت کلتور روسیه، وزارت امنیت ملی امریکا و یک عده متخصصین عرصه تاریخ و فرهنگ شرکت ورزیده بودند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала