انتشار وصیت نامه دست نویس بن لادن

© AP PhotoOsama bin Laden
Osama bin Laden - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مکاتبات شخصی بن لادن در مورد میراث اش منتشر گردید.

امروز سایت دفتر مدیریت اطلاعات ملی آمریکا اسنادی را که طی عملیات از بین بردن اسامه بن لادن رهبر "القاعده" در سال 2011 به دست نیروهای امریکا افتاده بود، منتشر کرد. در بین لیست سندهای منتشر شده، نامه های افراد نزدیک و اعضای خانواده و وصیت نامه دست نویس "تروریست شماره یک" جهان می باشد. در مجموع این سند شامل 113 سند مختلف که اکثر آنها در سالهای 2009- 2011 نوشته شده است، می باشد.

طبق گزارش روزنامه "نیویارک تایمز" وصیت نامه دست نویس و بدون تاریخ بن لادن که احتمالاً در اواخر سالهای 90 میلادی نوشته شده است. رهبر القاعده در این وصیت نامه خود تاکید می کند، 12 میلیون دالر از طرف یکی از برادرانش دریافت کرده و 29 میلیون دالر دیگر را از وی که در سودان جایی که از سال 1991 تا 1969 در آنجا به سر برد، دریافت می کند. یک منبع در سازمان سیا گفت: سازمان های اطلاعاتی امریکا نمی دانند، این پول در کجا نگهداری می شود و آیا این پول تا زمانی که کشته شد نزد خودش بوده است یا خیر. با این حال بن لادن در وصیت نامه اش تاکید می کند این مبلغ در سودان است، اما دقیق مشخص نکرده است که این مبلغ در کجا نگهداری می گردد و اینکه این مبلغ نقد بوده یا بصورت ملک و مستغلات، مبهم است. طرز نوشتار رهبر پیشین القاعده نشان میدهد، که به شدت تحت فشار و تعقیب و نظارت ارگانهای امنیتی و ارتش کشورهای مختلف قرار دارد و بدین دلیل بسیار هراس داشته است.

بنابراین، رهبر پیشین القاعده در یکی از نامه های خود در مورد چگونگی باج گیری از گروه های اختطاف شده تاکید می کند. بن لادن در این نامه خود به مبارزان خود دستور داده تا با دقت چمدانهای پولی را که دریافت می کنند ممکن است به ان دستگاه ردیابی جاسازی شده باشد. وی تاکید کرده، فراموش نکنید، تمام چمدانهای پول باج گیری ها را نابود کنید تا هیچ اثری از آن باقی نماند. علاوه براین، اسامه بن لادن از احتمال حمله طیارهای بدون سرنشین امریکا به شدت هراس داشته و از افراد خود خواسته بوده تا تنها در صورت هوای بارانی و ابری از پناهگاه شان خارج شوند. همچنین در یکی از سندها کتابچه راهنما برای افرادی که به این گروه می پوستند، می باشد. در این کتابچه بر آموزش خواندن و نوشتن و اخلاق تاکید شده است. نیویارک تایمز می افزاید، اسامه بن لادن عاشق تاریخ بوده و علاقه خاصی به تئوری های توطئه داشته است.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала