داعش راکت های خود را توسط ماده تخریب کننده بدن پر میکنند

© Sputnikافسر عراقی مواد کیمیاوی را نشان میدهد که تروریستان داعش علیه مردم ملکی بکار می برند
افسر عراقی مواد کیمیاوی را نشان میدهد که تروریستان داعش علیه مردم ملکی بکار می برند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
خبرگزاری «سپوتنیک» به دریافت تصاویر اختصاصی از دیپوهای سلاح های کیمیاوی موفق شده است. داعش از این مواد در حملات تروریستی علیه نیرو های امنیتی و اهالی بی‌دفاع عراق استفاده می‌کرد.

رزمندگان نیروی مردمی ولایت انبار دو دیپوی سلاح کیمیاوی در منطقه صنعتی در غرب شهر الرمادی کشف نموده که قبلاً تحت کنترول تروریستان داعش قرار داشت.
رزمندگان نیروی مردمی ولایت انبار دو دیپوی سلاح کیمیاوی در منطقه صنعتی در غرب شهر الرمادی کشف نموده که قبلاً تحت کنترول تروریستان داعش قرار داشت.
در ویدیو یکی از افسران نیروی مردمی، ضمن اشاره به دست به ظروف ماده سمی خطرناک برای انسان، راجع به ماده حاوی آن و شیوه استعمال آن هنگام حملات تروریستی معلومات میدهد. در تصاویر ظروف زیادی دیده میشوند که در آنها ماده وینیل ترای کلوروسیلان (به اساس تصنیف سازمان ملل متحد: "کوروسیف UN 1305" تخریب کننده بدن انسان و فلز قرار دارد.
در صورت تماس این ماده با جلد باعث سوختگی شدید بدن میشود و در صورت پاشیدن به جهاز تنفسی و هاضمه انسان صدمه می رساند.
افسر در ویدیو توضیح میدهد:" این ماده کیمیاوی را داعش استفاده میکند. آنها ماین های شان را توسط این ماده پر میکنند که بعداً بر مردم ملکی و نیروهای امنیتی شلیک میکنند. حتی اگر با آن تماس هم گرفته نشود، در صورت پاشیدن باعث نفس تنگی شدید میگردد".
غند پنجم نیروی مردمی ولایت انبار دیپوی کامل حاوی این سلاح کیمیاوی تروریستان داعش را کشف کردند.
افسر افزود:"در بوری های که در ویدیو دیده میشودف ماده سمی قرار دارد، ولی من نمی توانم آنها را باز کنم و نشان دهم، چون من ماسک ها و دستکش ها ندارم. این ماده سمی بوی بسیار زننده دارد داعش در حملات بر مردم ملکی و نیروهای امنیتی از چنین چیزها کار میگیرد".
در ویدیو دیده می‌شود که یک تعداد از ظروف هنگام ورود رزمندگان نیروی مردمی به دیپو باز شده و مورد استفاده قرار گرفته و 40 ظرف بسته و مهر و موم شده باقی مانده اند.
یک منبع در ساختار امنیتی عراق که نخواست بنا بر ملحوظات امنیتی اسم وی افشا شود به خبرگزاری «سپوتنیک» گفت که فرقه 16 این کشور این تسلیحات کیمیاوی کشف شده در یکی از دیپوها را به جای امن برده است. این منبع گفت که سربازان این فرقه راه که به انبار متنهی میشود، از ماین ها پاکسازی کرده که داعش ماینگذاری کرده بود. ناحیه اطراف آن تخلیه شده و توسط فرقه 16 محاصره شده و ورود به آن جداً ممنوع است. در داخل دیپو بوی تند آن ماده باقی مانده است.
در تاریخ11 فبروری سال 2016 افراد مسلح داعش در حوالی سنجار عراق علیه دسته های مسلح پیشمرگه کردان و ایزیدیان از این ماده استفاده کردند. در نتیجه 23 نفر دچار نفس تنگی و سوختگی پوست گردیده و به شفاخانه آزادی شهر دهوک کردستان عراق منتقل شدند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала