در مسکو گردهمایی همکاری روسیه – عربی گشایش یافت

© Sputnik / Valery Melnikov /  مراجعه به بانک تصاویر وزارت خارجه روسیه
وزارت خارجه روسیه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
گشایش گردهمایی همکاری روسیه – عربی در مسکو

در مسکو گردهمایی همکاری روسیه — عربی گشایش یافت. طوریکه انتظار میرود، وزرای خارجه روسیه، بحرین، اردن، یمن، لبنان، امارات متحده عربی، عمان و سودان وضع امور در منطقه، مسایل مربوط به عکس العمل نسبت به بحرانات و مبارزه با تروریزم بررسی خواهند کرد.
در وزارت خارجه روسیه گفتند:"تبادل افکار همه جانبه عمیق راجع به وضع امور در کشورهای شرق نزدیک و شمال افریقا با تمرکز توجه بر وظایف رفع حالات حاد بحرانی و طرق عکس العمل نسبت به چلنج ها و تهدیدات که کشورهای منطقه با آنها مواجه میگردند، صورت خواهد گرفت".
وزرا یک عده مسایل مبرم سراسری منطقوی و بین المللی، بشمول مسایل مربوط به حل منازعه اعراب — اسرائیل، مقابله با تروریزم و تشکیل ناحیه، عاری از سلاح کشتار جمعی در شرق نزدیک مورد بحث قرار خواهند داد.
در مسکو به این مساله توجه مبذول میدارند که نقطه مهم اجندای روز — هماهنگ ساختن اقدامات عملی در باره افزایش مجموعه کامل تشریک مساعی بین روسیه و کشورهای عربی، بشمول عرصه های اقتصادی، بشری و فرهنگی می باشد. در پایان گردهمایی اعلامیه مشترک و پلان عملکرد در باره تحقق پلان ها، اهداف و وظایف همکاری روسیه — اعراب برای سال های 2016 — 2018 تصویب خواهد شد.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала