نظامیان افغان با سلاح های روسی بلدیت بیشتردارند

© Sputnik / Zuhal Sarhadافغانستان نظاامی
افغانستان نظاامی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
تجهیزات روسی برای افغانستان ارزانتر تمام میشود

روسیه 10هزار میل اسلحه کلاشنیکوف را به دولت افغانستان کمک کرد. این نخستین کمک تسلیحاتی روسیه در چهارده سال اخیر است.
حنیف اتمر، مشاور امنیت ملی افغانستان در مورد کمک روسیه گفت: "این کمک بیانگر دوستی عمیق بین دو دولت و دو ملت است و در حالات دشوار کنونی که همه دولت‌های منطقه نگرانی‌های مشترک دارند، این کمک بیانگر موقف مشترک دو کشور در رابطه به تهدیدات، منافع  و برنامه های مشترک دو کشور است."
الکساندر منتیتسکی سفیر روسیه درافغانستان گفت که روسیه متعهد به حمایت و کمک به نیروهای امنیتی افغانستان است. وی افزود که روسیه با کمک‌های تسلیحاتی، نیروهای افغان را در مبارزه با تروریسم یاری می‌رساند. متنیتسکی افزود که 45 تن از افغان‌ها در حال حاضر در پوهنتون های نظامی روسیه مصروف تحصیل هستند و 185 تن از محصلین پولیس افغان در آینده نزدیک برای تحصیل به روسیه خواهند رفت.
حاجی صالح محمد صالح نماینده پارلمان افغانستان در گفتگوی با خبرنگار رادیو "سپوتنیک" گفت: "تعداد زیاد نظامیان افغان در روسیه تحصیل کرده اند و با سلاح های روسی بیشتر بلدیت دارند"

​گفتنی است که مشاور امنیت ملی افغانستان تاکید کرد که تجهیز نیروهای افغان هیچ اثر منفی بر پروسه صلح ندارد زیرا به گفته او در صورتی که حلقاتی بخواهند از راه جنگ و خشونت به هدف برسند، افغانستان باید آمادگی کافی برای مبارزه با چنین حلقاتی را داشته باشد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала