ایجاد مشکل جدی برای روسیه از سوی پنتاگون و سازمان سیا

© Flickr / Michael BairdPentagon
Pentagon - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پنتاگون وسازمان سیا برای روسیه مشکل جدی خلق می کنند

به گزارش "وال استریت ژورنال" با استناد به یک منبع در ساختار های حکومتی امریکا، اشتون کارتر رئیس پنتاگون، جنرال جوزف دانفورد رئیس کمیته نیروهای مسلح امریکا و همچنین جان برنان رئیس سازمان سیا معتقدند، ممکن است آتش بس در سوریه بدلیل خطای مسکو صورت نگیرد. بنابراین، آنها برای ایجاد یک مشکل واقعی برای روسیه تلاش می ورزند.

به گفته این منبع، اختلافات در مورد پلان "B " در صورت شکست آتش بس در سوریه که توسط مقامات پنتاگون و سازمان سیا تهیه می گردد، وجود دارد. این طرح شامل حمایت از شبه نظامیان که علیه مقامات سوریه مبارزه می کنند، است. روز گذشته جان کری وزیر امور خارجه امریکا نیز از طرح شماره "B " در جلسه استماع سنا خبر داد. وی گفت: در حال حاضر این پلان طرح گردید و در صورت شکست توافق آتش بس در سوریه اجرا می شود. اما در مورد پلان که توسط چی کسانی اجرا می گردد، مشخص نساخت.

طوریکه انتظار می رود، کارتر و دانفورد توصیه نامه رسمی به باراک اوباما رئیس جمهور امریکا در مورد پلان "B " ارسال کنند. موضوع حمایت از "مخالفان میانه رو" در سوریه و همچنین اعمال تحریم های جدید علیه روسیه در قصر سفید مورد بررسی قرار گرفته است. امریکا از حمایت اروپا از موج اقدامات جدید ضد روسیه شک و تردید دارد و نگران این موضوع می باشد.

وال استریت ژورنال نیز گزارش می دهد، رئیس پنتاگون توافقنامه آتش بس در سوریه را یک توطئه می خواند. اما وزیر امور خارجه امریکا توافق آتش بس را یک جانس میداند. با این حال، وی معتقد است، آتش بس در سوریه قابل بررسی است، اما می توان به مسکو اعتماد کرد، سوال است.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала