شرایط اسد برای آتش بس در سوریه

© AFP 2023 / Atta Kenareبشار اسد
بشار اسد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اسد آمادگی دولت خود را برای برقراری آتش بس به شرط عدم سوء استفاده تروریست ها از آن ابراز داشت

شبکه العالم: بشار اسد در گفت وگو با روزنامه اسپانیایی "ال پاییس" تصریح کرد: ما برای آتش بس آماده هستیم؛ اما مسئله فقط اعلام (آتش بس) نیست، ممکن جناح مقابل نیز آن را اعلام کند، اما مسئله این است که عملا چه کاری انجام می دهید، اگر خواسته باشید که هدف از آتش بس، فقط آتش بس باشد, صحیح نیست زیرا آتش بس بین دو ارتش یا دو کشور درگیر انجام می شود، بنابراین می گوییم که هدف ما توقف عملیات است که در قدم اول مربوط به آتش بس میشود، نباید طوری شود که تروریست ها از توقف عملیات برای بهبود بخشیدن به وضعیت خودشان استفاده نمایند.

بشار اسد خواستار آن شد که جلوی کشورها بویژه ترکیه در زمینه اعزام تروریست به سوریه یا ارایه هرنوع کمک حمایتی به آنها به منظور توقف عملیات نظامی گرفته شود.

وی اشاره کرد که مصوبه شورای امنیت درباره این مسئله اجرا نشده است.

رئیس جمهوری سوریه گفت: 80 کشور به شیوه های مختلف حامی تروریست ها هستند. برخی از آنها با حمایت مالی مستقیم یا حمایت لجستیکی یا تسلیحاتی یا از طریق تامین جنگجو برای تروریست ها و برخی دیگر در صحنه سیاسی از آنها در محافل بین المللی حمایت می کنند.

بشار اسد بر لزوم تامین همه شروط لازم برای موفقیت آتش بس تاکید کرده گفت: اگر همه مستلزمات برقراری آتش بس مهیا نشود؛ این امر نتیجه معکوس به همراه خواهد داشت و به هرج و مرج بیشتر در سوریه منجر خواهد شد، این امر ممکن است به تقسیم کشور منجر شود. به همین علت، اگر خواسته باشیم که توقف عملیات را اجرا کنیم. این امر می تواند همراه با تامین فاکتورهایی که ذکر کردم، مثبت باشد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала