امتناع اپل از کمک به اف بی آی مورد حمایت شبکه های اجتماعی فیس بوک و تویتر قرار گرفته است

© Flickr / Jorge Quinterosکارپوریشن Apple
کارپوریشن Apple - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
شبکه اجتماعی مربوط به کمپنی Facebook از کارپوریشن Apple که از کمک به FBI در شکستاندن iPhone یکی از تروریستان که در حمله مسلحانه در شهر سان بیرناندینو (ایالت کالیفورنیا) امتناع ورزیده، حمایت نموده است. کمپنی Facebook اعلامیه مربوطه را در روز پنجشنبه صادر نموده است.

در بیانیه Facebook در روز پنجشنبه گفته می شود:" ما به مبارزه شدید خود با تقاضاها از شرکت های تخنالوژی های عالی اطلاعاتی درباره تضعیف دفاع از سیستم های خود ادامه می دهیم. چنین تقاضا ها مثال وحشتناکی را به وجود آورده و مانع تلاش های این شرکت ها برای تامین امنیت محصولات خود می شوند". فیسبوک در عین حال تاکید کرده که تروریزم را محکوم کرده و به فعالیت بسیار مهم نهادهای امنیتی برای دفاع از شهروندان ارج قایل است.
شبکه اجتماعی "تویتر" نیز از تصمیم اپل حمایت کرد. جک دورسی، رئیس تویتر در صفحه خود در این شبکه اجتماعی نوشت:" ما از اپل و تیم کوک، رئیس آن حمایت می کنیم".
قبلاً محکمه در امریکا از اپل تقاضا کرد که در هک کردن آیفون متعلق به سعید فاروق، یکی از تروریستان شرکت کننده در حمله مسلحانه در منطقه سان برناردینو در ایالت کالیفرنیا، به سازمان اف بی آی کمک کند.
تیم کوک در پاسخ به این تقاضای محکمه اعلام داشت که درخواست تجدید نظر در باره آن را تقدیم خواهد کرد. رئیس اپل گفت چنین درخواست دولت امریکا "امنیت مشتریان اپل را تهدید می کند". تیم کوک تاکید کرد انجنیران اپل اطلاعات لازم را برای تحقیق درباره عملیات تروریستی به اف بی آی واگذار کرده اند. وی افزود اپل قصد ندارد نرم افزار های لازم برای هک کردن آیفون را به اف بی آی بدهد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала